• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042717908
  • خبرنگار : 50642

معاون استانداری خراسان رضوی:

مسائل فرهنگی با پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت پیدا کرد

مسائل فرهنگی با پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت پیدا کرد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: عرصه فرهنگ از اولویت‌هایی است که مکرر در میدان‌های گوناگون اهمیت آن بیان شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز (۲۷ تیر ماه) در نشست رونمایی از دستاوردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی از وظایف اجتماعی ما این است که تصویری از زیبایی‌های حماسه‌های مردم را به نمایش بگذاریم و از مردم خراسان رضوی قدردانی مناسبی داشته باشیم که با شور در چهار انتخابات شرکت کردند. اگر این حماسه‌ها در هر قسمتی از جهان رقم می‌خورد، سال‌ها آوازه این دستاوردها را می‌شنیدم. 

وی بیان کرد: اگر قرار است ما درسی از عاشورا و بازخوانی قیام عاشورا بگیریم، اصلی‌ترین درس عاشورا، درسی فرهنگی است. هنگامی که جامعه اسلامی با جایگزینی سلطنت در مقابل امامت، میدانی برای تغییر فرهنگ عمومی جامعه را فراهم کرد، سیدالشهدا با قیام خود برای مبارزه علیه جبهه فرهنگی باطل قیام کردند و با شجاعت و ایستادگی واقعه کربلا را رقم زدند که این یک میدان دائمی و ابدی است. بنابراین امکان ندارد بشریت وجود داشته باشد و حق و باطل نباشد. بنابراین باید حق و باطل را شناسایی کنیم تا بتوانیم در مسیر درست و دفاع از حق و انقلاب فرهنگی دفاع کنیم.

او توضیح داد: در پیروزی انقلاب اسلامی مسئله دانشگاه‌ها، اهمیت بسیاری داشت و مسائل فرهنگی در اولویت آن قرار گرفت. اهمیت فرهنگ در کالبد جریان فرهنگی، علمی، پژوهشی دانشگاه‌ها و حمایت از ظرفیت‌ها و تاسیس نهادهای فرهنگی که در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد و ... تمام این موارد نشانه است که فرهنگ در تراز و افق اسلامی همواره دارای اهمیت و اولویت است. 

معاون فرهنگی - اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ما امروزه به شهید رئیسی افتخار می‌کنیم، زیرا ایشان در هیچ موضوعی کشور را به حاشیه نبرد و دلسوزانه و دغدغه‌مندانه برای مردم شبانه‌روزی خدمت کرد. اگر امروز در عرصه فرهنگ گرد هم جمع شده‌ایم، نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در بخش اعظمی از مقاطع زمانی نگران تهاجم فرهنگی هستند و مجموعه‌های فرهنگی در برخی از دوران‌ها قابل اعتماد نبودند و رهبر را نگران می‌کردند. این‌ها اتفاقاتی است که در مرحله‌های گوناگون دولت‌های مختلف مشاهده و درک شده است. بنابراین از ویژگی‌های شهید رئیسی این بود که در عرصه فرهنگ به خط اصیل و مطمئن ملتزم بود و در این دوره گرفتار حواشی در فعالیت‌های فرهنگی هم نشدیم و در هیچ مرحله‌ای از فرهنگ چالشی را تجربه نکرده‌ایم.

گنابادی‌نژاد اظهار کرد: رئیس جمهور خدوم در راهبری حوزه فرهنگ و عملیات فرهنگی دچار حاشیه و عقب‌گرد نشد. همچنین مردمی بودن و خستگی‌ناپذیری ایشان مزیت عمومی این فرد در حوزه مدیریت است. همچنین میدان دادن به شهرستان‌ها و ظرفیت‌های مردمی از دیگر مزیت‌هایی است که در دولت سیزدهم به جد مشاهده شده است. امیدواریم این روند در دولت رئیس‌ جمهور جدید ادامه یابد و به بلوغ کمی و کیفی خود دست یابد. حال فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم برای مردم حال خوبی بود، زیرا این شهید جمهور امید و روزنه‌ای را برای مردم و اهالی فرهنگ ایجاد کرد که مردم در آن امیدوار بودند و در خراسان رضوی نیز شاهد رشد بسیاری از عرصه‌های فرهنگی هستیم که بسیار موثر واقع شده است.

وی ادامه داد: رشد صنعت چاپ خراسان رضوی در این دولت قابل تحسین است و باید به دنبال فعال‌سازی مزیت‌های دیگر این استان باشیم و ظرفیت چاپ را افزایش دهیم که البته این امر باید با تسهیل‌گری وزارت ارشاد انجام شود.

گنابادی‌نژاد گفت: برای اولین بار در استانداری خراسان رضوی قرارگاهی تحت عنوان اقتصاد فرهنگ و زیارت شکل گرفته و اقدامات بسیار خوبی را آغاز کرده است. دو نکته درباره شهید رئیسی وجود دارد که اهالی فرهنگ باید به آن توجه کنند، اولین نکته درباره توجه و اهتمامی است که تمام ما باید به سیره شهید رئیسی داشته باشیم، زیرا شهید شخص نیست، بلکه مکتب است و این امر در صورتی است که از شهادت ایشان یک‌سوم جهان اعلام عزا کردند و این امر نشان از دیپلماسی درست دولت سیزدهم دارد. شهید رئیسی هنگامی که زمام دولت را به دست گرفتند، بیشترین مشکل در حوزه دیپلماسی وجود داشته است که ایشان در مدت کوتاه خدمت خود توانستند این امر را سامان دهند.

وی اضافه کرد: دومین نکته توجه به دستاوردها و موفقیت‌های این دولت است که تمام این موارد نتایج همراهی افراد بسیاری در دولت سیزدهم است که به راهبردی شهید رئیسی اقدامات متعددی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha