• جمعه / ۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060905072
  • خبرنگار : 50253

امکان اسکان هزار نفر از زائران دهه آخر صفر در قوچان

امکان اسکان هزار نفر از زائران دهه آخر صفر در قوچان

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان قوچان از امکان اسکان شبانه بیش از هزار نفر از زائران دهه آخر صفر در موکب‌هایی که به صورت خودگردان توسط خیرین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان بر پا شده خبر داد.

عباسعلی صفایی در حاشیه بازدید از موکب‌های خدمت‌رسان به زائران پیاده علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد تردد زائران پیاده دهه آخر صفر از حوزه شهرستان قوچان بوده‌ایم و تا امروز بیش از ۳ هزار نفر از شهرستان عبور کرده‌اند اما با توجه به اینکه تعداد بیشتری از زائران استان‌های شمالی همچنان در مسیر هستند پیش‌بینی می‌شود که این رقم طی روزهای آتی افزایش یابد.

وی با بیان این نکته که تمام دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی پای کار آمده و در راه‌اندازی موکب‌ها همکاری خوبی داشته‌اند، گفت: مسیر ورودی به استان خراسان رضوی  شهرستان قوچان است که مسیری به طول ۸۰ کیلومتر را به خود اختصاص داده است و در این مسیر تعداد ۱۵ موکب توسط دستگاه های مختلف اجرایی، خیرین و اهالی روستاها پای کار آمده و خدمات دهی به زائران را به عهده دارند.

صفایی اظهار کرد: بقاع متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) و امامزاده جلیل(ع) و مسجد اهل‌البیت سه مکانی هستند که در مسیر ورودی و خروجی شهرستان قوچان بوده و محل اسکان در این اماکن پیش‌بینی شده و همچنین برنامه‌های فرهنگی برای زائران و علاقمندان تدارک دیده شده است.

فرماندار شهرستان قوچان با بیان اینکه امکان اسکان شبانه بیش از هزار نفر از زائران دهه آخر صفر در موکب‌ها فراهم است، گفت: این موکب‌ها به صورت خودگردان توسط خیرین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان بر پا شده است.

وی افزود: با حمایت استاندار خراسان رضوی دو ایستگاه زیارتی در دو نقطه شهرستان قوچان ایجاد خواهد شد و امیدواریم بتوانیم ایستگاه‌های زیارتی شهرستان را افزایش دهیم تا زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در بحث اسکان و ... با مشکلاتی مواجه نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha