• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060804942
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

زمین‌های کشاورزی نباید به باغ تبدیل شوند

زمین‌های کشاورزی نباید به باغ تبدیل شوند

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر لزوم حفظ زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، گفت: بخشی از زمین‌های شالیزاری در غرب گیلان تبدیل به باغ شده است که باید مشاوره‌های لازم به شالیکاران برای خودداری از انجام این کار داده شود.

اسدالله عباسی امروز (هشتم شهریور ماه) در آیین افتتاح ۱۰۲ پروژه جهاد کشاورزی استان گیلان از جمله ساختمان جدید امور اراضی استان، با بیان اینکه جهاد کشاورزی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد، اظهار کرد: جهاد کشاورزی با زیرمجموعه‌های مرتبط با این حوزه در کنار همدیگر برای خدمتگزاری به مردم و تضمین امنیت غذایی فعالیت می کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله تولید گوشت مرغ، گفت: اکنون ۹۵۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود که بیانگر افزایش تولید در سال‌های اخیر است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره ارزش در تولید محصولات مختلف کشاورزی، بیان کرد: برای ایجاد زنجیره ارزش در تولید مرغ، کارهای خوبی در گیلان انجام شد که باید در سایر محصولات نیز مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: متولیان امر تولیدات کشاورزی باید در صنایع وابسته به این حوزه ارزش افزوده ایجاد کنند و هزینه‌ها را کاهش دهند و به تولید با کیفیت متناسب با بازار مصرف توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، اظهار کرد: بخشی از زمین‌های شالیزاری در غرب گیلان تبدیل به باغ شده که باید مشاوره‌های لازم به شالیکاران برای خودداری از این کار داده شود و نباید کاری کرد تا اراضی شالیکاران به باغ تبدیل شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه شالیکاران مقرون به صرفه نبودن برنج‌کاری را دلیل تبدیل زمین‌های شالیزاری به باغ عنوان می‌کنند، ادامه داد: باید شیوه‌های نوین کشت و کار برای کاهش هزینه‌ها به شالیکاران آموزش داده شود.

عباسی با بیان اینکه کشت دوم در شالیزارهای گیلان از جمله پرورش راتون در افزایش درآمد کشاورزان نقش مهمی دارد، افزود: مسئولان جهاد کشاورزی باید برای ترویج کشت دوم و ترغیب شالیکاران به این کار اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، ۱۰۲ پروژه جهاد کشاورزی گیلان در آخرین روز هفته دولت و در مراسمی در رشت به‌طور همزمان افتتاح شد. در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، اسدالله عباسی، استاندار گیلان و جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی استان حضور داشتند. برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است و ۱۶ هزار و ۶۹ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۹ ۱۰:۰۳

تغییر کاربری به خاطر سود و تجارت در حال انجام است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۹:۲۵

یکی ازفجیع ترین طرح ها طرح هادی ( بخوانیدگمراهی) روستاها بود که فقط دزدی ،رانت خواری را رواج داد تا جاییکه قدرت یک کارشناس بنیادمسکن دریک بخش کوچک ازیک استاندار بیشتر است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۷:۳۴

شما به چه چیز گیلان اهمیت میدید از کشاورز خبر دارید؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۱:۳۲

ازیکطرف میزنین توسربرنج طوریکه کشت پرزحمت (با ۲۰مرحله کاری )وپرهزینه از قافله تورم عقب نگهداشته اندوتداوم کشت آن برای کشاورز مقرونه به صرفه نیست و پول عوض کردن است !!

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۱۱:۵۴

با این قیمت برنج!!! باید منتظر شهرک سازی و ویلا سازی تو این زمینها بشین نه باغ!..

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۵ ۰۲:۲۰

سلام زمین مارو که کشاوزی هست یک ارگانی پیدا شده منابع طبیعی نمیگذاره کشاورزی کنیم مال پدر بزرگ من است