• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060804928
  • خبرنگار : 50378

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

سازماندهی زائران دهه پایانی صفر نیازمند عزمی ملی است

سازماندهی زائران دهه پایانی صفر نیازمند عزمی ملی است

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئله اقامت و تردد زائران با توجه به اینکه دهه پایانی صفر یک رویداد ملی است، نیازمند عزمی‌ ملی است.

مصطفی فیضی امروز ۸ شهریورماه، در جلسه ستاد پایانی ماه صفر که با حضور اسکندر مومنی، وزیر کشور در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در زمینه زحمات و فعالیت‌های بخش‌های مختلف اجرایی استان به آستان قدس برمی‌گردد، انجام خدمت در زمینه تشرف به حرم مطهر است.

وی افزود: ما به واسطه توصیه‌های تولیت در این‌سال‌ها مسئولیت‌های گسترده‌ای را بر عهده‌گرفته‌ایم. بنیاد کرامت رضوی آستان قدس خدمات اجتماعی را در حد توان از ورودی مرزها آغاز کرده؛ زیرا اربعین را قبل از دهه پایانی صفر داشتیم، در ایام پایانی صفر نیز به ارائه خدمات ادامه خواهیم داد.

فیضی ادامه داد: سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس از تمام توان خود استفاده خواهد کرد. در نهایت فعالیت‌های ما به حرم و اطراف حرم ختم می‌شود که در راس آن خدمات ویژه‌ای است که به زائران امام رضا(ع) ارائه می‌کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خصوص آمار و ارقام مربوط به تردد و تشرف عنوان کرد: آمار آستان قدس برمبنای تشرف به حرم محاسبه می‌شود. در دهه پایانی صفر به سمت پایان ماه که پیش می‌رویم حداقل ۳۰ میلیون تشرف به حرم داریم. وظیفه ما انجام خدمات در صحن‌های مطهر و بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد: با وجود تمام تلاش‌ها مسئله پارکینگ، اقامت وتردد زائران نیازمند عزمی ملی است؛ چراکه رویداد دهه پایانی صفر یک رویداد ملی محسوب می‌شود به همین دلیل هم‌ نیاز به کمک ملی دارد.

فیضی اضافه کرد: وجود نگاه‌های ملی باعث می‌شود خدمات افزایش پیدا کند و مسئولان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند و این توان به دلیل علاقه به حضرت رضا(ع) است؛ البته همچنان به کمک‌ها به عنوان یک‌ حرکت ملی نیاز داریم.

ایجاد ۱۱ حلقه امنیتی در اطراف حرم 

همچنین سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی در این نشست خاطرنشان کرد: با حمایت شورای تامین استان و دستگاه‌های امنیت‌ساز نیروی انتظامی با محوریت قرارگاه اربعین تا پایان صفر در حال انجام‌ماموریت محول شده است.

وی در ادامه افزود:یکی از محورهای مورد نظر و مورد اهمیت شورای راهبری، حوادث رانندگی است که دستگاه‌هایی از قبیل دستگاه امنیت‌ساز و ارکان آن، سپاه، بسیج، ارتش، وزارت اطلاعات و اداره کل اطلاعات این ماموریت را به عهده دارند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود افزایش ترددها، تعداد جانباختگان تا ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. نگرانی‌هایی از حوادث امنیتی برای ما وجود دارد به همین دلیل ۱۱حلقه امنیتی اطراف حرم ایجاد کرده‌ایم که حلقه‌های ماموریت ما از حرم شروع خواهد شد و کمربند امنیتی استان برابر نظر کارشناسان تشکیل شده است.

سردار تقوی عنوان کرد: در کنار مواردگفته شده رفاه حال مردم و امنیت مسیر توسط تمامی فرماندهان تامین خواهد شد وامیدواریم شرایط به خوبی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha