• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060805053
  • خبرنگار : 50549

۵ ایستگاه استقبال از زائر در میامی مشهد افتتاح شد

۵ ایستگاه استقبال از زائر در میامی مشهد افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر اجرایی بقعه متبرکه امام زاده یحیی(ع) میامی مشهد از افتتاح ۵ ایستگاه استقبال و خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) از محل نذورات بقعه متبرکه امامزاده یحیی بن زید (ع) میامی در بخش رضویه مشهد خبر داد.

محمدرضا پژوهیده ۸ شهریرورماه، در مراسم افتتاح ۵ ایستگاه خدمت رسانی به زائرین علی بن موسی الرضا(ع) که با حضور جمعی از مسئولان استانی، بخشدار و مسئولین بخش رضویه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از ۳ سال گذشته بقعه متبرکه امام زاده یحیی(ع) با برپایی ایستگاه صلواتی قدم های آسمانی تا امام مهربانی در محور سرخس و در شهر رضویه با محوریت حرم تا حرم برپا می‌کند و این سومین ایستگاه در مسیر تردد زائرین پیاده از محور سرخس است که امروز افتتاح شده است.

وی افزود: در اولین سال ۲ ایستگاه استقبال از زائران پیاده یکی در محل بقعه امامزاده یحیی(ع) و دیگری در شهر رضویه و در سال دوم یک ایستگاه استقبال از زائران در روستای قازقان راه‌اندازی شد و به افرادی که از محور روستای میامی به مشهد مشرف می‌شوند خدمت‌رسانی می‌شود.

پژوهیده تصریح کرد: سال گذشته در دو راهی صالح آباد وسرخس ۶۰ کیلومتری شهر رضویه موکبی روبه‌روی پاسگاه اسماعیل‌آباد برپا کرده‌ایم که امسال علاوه بر اینکه موکب‌های سال گذشته را داریم بر اساس مصوبه هیئت امنای بقعه متبرکه امام زاده یحیی(ع) در محور قدیم جاده نیشابور و محدوده روستای امان آباد یک موکب و ایستگاه صولتی با مشارکت موسسه شهید میثمی را برای راه‌اندازی آماده‌سازی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: تاکنون ۸ کانکس، ۲۴ سرویس بهداشتی سیار و ۴ حمام سیار و همچنین سردخانه مرکزی جهت توزیع بستنی بین زائرین مسیر و یک تانکر ۱۰۰۰ لیتری برای تهیه آب جوش برای راه‌اندازی این موکب تهیه و آماده نصب و راه‌اندازی است.

پژوهیده اظهار کرد: ایستگاه استقبال از زائران شهرک رضویه ۱۲ غرفه دارد همچنین ایستگاه استقبال از زائران در شهر ملک آباد و جاده قدیم با ۶ غرفه، ایستگاه استقبال از زائران در روستای قازقان با ۲ غرفه ایجاد و در روستای اسماعیل آباد ایستگاهی با ۲ غرفه راه‌اندازی شد، ضمن اینکه در صحن امام زاده یحیی(ع) نیز غرفه مرکزی را داریم.

مدیر بقعه امام زاده یحیی(ع) گفت: خدا را در خصوص این خدمت‌رسانی به زائران شاکریم و در خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) توجه ویژه به ارائه خدمات فرهنگی داریم و کارهای فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دادخ‌ایم.

وی افزود: در ایستگاه‌های استقبال از زائران علاوه بر پذیرایی در سه وعده غذایی، عصرانه و شربت و چای ارائه خدمات بهداشتی را در ایستگاه‌هایی از جمله رضویه و ملک آباد داریم همچنین چندین هزار کفش و جوراب، ساق دست و روسری تهیه شده که به زائرین اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha