• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060804875
  • خبرنگار : 30147

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد:

ارزان بودن آب موجب اسراف‌ و هدر رفت آن می‌شود

ارزان بودن آب موجب اسراف‌ و هدر رفت آن می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: گرچه ادارات برق و گاز همه ساله ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش تعرفه را دارند اما حوزه آب ۶ تا ۱۰ درصد افزایش دارد و این ارزان بودن قیمت آب موجب این اسراف‌ و هدر رفت آن می‌شود.

مجید اکرادی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حوزه آب بسیار مظلوم است، افزود: فرهنگ غلطی در گناباد داریم که برخی هر روز حیاط‌ خانه را برای نشستن ابتدا با آب شرب شستشو می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه پیک مصرف شهرستان هر روز ساعت ۱۶.۳۰ تا ۲۰ است، بیان کرد: بیشتر مشکل ما در شهرها و روستاهای مهاجرپذیر است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گناباد با اعلام اینکه بعضاً ارزان بودن قیمت آب موجب این اسراف‌ها و هدر رفت می‌شود، اظهار کرد: گرچه ادارات برق و گاز همه ساله ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش تعرفه را دارند اما حوزه آب ۶ تا ۱۰ درصد است.

وی الگوی مصرف هر خانواده را ۱۵ مترمکعب در هرماه و ۳۰ مترمکعب در دوره اعلام کرد و گفت: گرچه آب مورد نیاز گناباد را از ۱۲۰ متر دورتر تأمین می‌کنیم و برایمان مترمکعبی ۱۳ هزار تومان تمام می‌شود اما به ۷۰ درصد مردم به مترمکعبی ۶۰۰ تومان و نهایت ۱۵۰۰ تومان می‌دهیم.

اکرادی نیاز آبی شهرستان را ۲۴۰ تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: اکنون ۱۷۰ تا ۱۸۰ لیتر بر ثانیه تولید می‌شود و عملاً با کمبود آب مواجه‌ایم.

وی با تاکید براینکه در شرایط فعلی با وضعیت اضطراری کمبود تامین آب مواجه هستیم، گفت: باتوجه به خشکسالی، کمبود بارش‌ها و همچنین کاهش منابع آبی در شهروندان انتظار داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مجموع اشتراک کل شهرستان ۴۸ هزار و ۷۹۵ فقره انشعاب است که از این تعداد ۲۹ هزار و ۶۶۶ انشعاب در حوزه شهری و ۱۹ هزار و فقره ۱۲۹ انشعاب در حوزه روستایی و مجموع مصرف آب روستایی و شهری ۷ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۶۹۴ مترمکعب در سال گذشته بوده است.

از این مقدار ۵ میلیون و ۸۵ هزار و ۹۹۳ مترمکعب در حوزه شهری و ۲ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۷۷۲ مترمکعب در حوزه روستایی مصرف شده است که شهرهای روشناوند، کاخک، بیدخت و گناباد و تعداد ۷۶ روستا تحت پوشش امور آب شهرستان گناباد قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha