• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99101410138
  • خبرنگار : 50378

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان:

تحریم‌ها، استقبال از تولیدات داخلی را افزایش داده است

تحریم‌ها، استقبال از تولیدات داخلی را افزایش داده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر یک شرکت دانش‌بنیان گفت: تحریم‌های همیشه دردسرساز در تولید محصولات شرکت ما اثری نداشته است و باید گفت که تحریم‌ها، استقبال از تولیدات داخلی را افزایش داده است.

مهندس علیرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید کانکتورهای الکترونیکی و سوکت مشغول فعالیت است؛ کانکتورها برای ارتباط بین دو جریان برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حجم زیادی از نیازهای جامعه با کانکتور در ارتباط است.

وی افزود: هر جایی که وسیله‌ الکتریکی و جریان برق وجود داشته باشد کانکتور قابل استفاده است برای مثال این وسیله در تلفن، خودرو، هواپیما و موارد بسیاری دیگر لازم بوده و استفاده می‌شود.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در خصوص نوآوری تولید محصولات خود مطرح کرد: در این شرکت کانکتورهایی تولید شده‌اند که تحت فشار بالا جریان زیادی را می‌توانند تحمل کنند، موارد بعدی تولید کانکتورهای جوش شیشه و کانکتورهایی برای نصب در عمق و فشار بالا است.

سلیمانی گفت: تحریم‌هایی که همیشه دردسرساز بوده‌اند، در کار و تولید ما دخیل نبوده است؛ چراکه تحریم‌ها استقبال از تولیدات داخلی را افزایش داده است. البته ما در این حوزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌ایم که یکی از آن‌ها نقدینگی است، با توجه به مشکلات اقتصادی کشور ما نمی‌توانیم کمبود نقدینگی‌مان را جبران کنیم. 

وی در خصوص مشکلات موجود ادامه داد: ارائه ضمانت‌نامه‌ها از مشکلات بعدی ماست؛ چراکه ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی در قالب سند با دردسر روبه‌رو است. از دیگر مشکلات در این حوزه باید به عدم پرداخت به موقع هزینه‌ها اشاره کرد، به این شکل که زمان سفارش کار ما تنها ۲۰ درصد از مبلغ را دریافت می‌کنیم، اما باید در انتها تمام کار را تحویل داده و بعد از آن باقی پول را دریافت کنیم.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: لازم به ذکر است که در اکثر مواقع پرداخت هزینه به طول می‌انجامد و دیرتر از زمان موعد پرداخت می‌شود، پس همین فاصله‌ای که از تحویل کار تا پرداخت مبلغ به وجود می‌آید ما را دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود که نتوانیم پروژه‌ها را پیش ببریم، در همین راستا در اکثر مواقع پروژه‌ها با تاخیر مواجه می‌شوند، از سود می‌افتند و باعث ضرر ما می‌شوند.

سلیمانی در خصوص اشتغال‌زایی این شرکت دانش‌بنیان تشریح کرد: این شرکت به طور رسمی کار خود را از سال ۹۵ تنها با سه نفر آغاز کرد، اما در حال حاضر حدود ۲۴ نفر به صورت مستقیم در پروژه‌ها مشغول هستند و حدود دو برابر این میزان به صورت غیرمستقیم با ما همکاری دارند.

وی در مورد تولید انبوه محصولات این شرکت تصریح کرد: کانکتور به دلیل اینکه در زمینه‌های مختلف مصرف دارد از تنوع بالایی نیز برخوردار است، این تنوع باعث می‌شود که به غیر از محصولات خودرویی در موارد دیگر تیراژ بالایی نداشته باشیم، برای مثال بالاترین تیراژها ۵ یا ۱۰ هزار بوده است و در این مورد نمی‌توان گفت که به تولید انبوه رسیده‌ایم؛ چراکه شرکت ما نسبت به زمینه مصرف و خواسته مشتری محصول تولید می‌کند.

مدیر شرکت کارن‌افزار بیان کرد: در حال حاضر محصولات صادراتی نداریم، اما در این فکر هستیم که در سال‌های آینده با فراهم شدن ساختارهای مورد نظرمان بتوانیم در زمینه صادرات نیز اقداماتی را به انجام برسانیم؛ ساختارهای مدنظر اینگونه است که در حال حاضر زمینی خریداری کرده‌ایم تا تمام مجتمع در یک مکان مستقر شود چون تا امروز در سه جای مختلف برای تولید محصول ساکن بوده‌ایم.

سلیمانی اضافه کرد: موضوع بعدی راه‌اندازی یک R&D قوی است تا نیازها و فناوری‌های جدید را شناسایی کند و در همان جهت بتوانیم محصولات جدید نیاز بازار را تولید کنیم. ساختارمان باید به گونه‌ای چیده شود که همیشه پویا باشد، در حال حاضر نیز در حال تنظیم ساختارها هستیم و بحث R&D نیز در این شرکت در حال راه‌اندازی است و اگر بتوانیم مشکلات مالی و نقدینگی را رفع کنیم، می‌توانیم تا دو سال آینده بحث صادرات که در مورد آن نیز توضیح داده‌ام را به اجرا بگذاریم. 

وی ادامه داد: در خصوص صادرات باید بازارهای دنیا و رقبا را شناخت و با موارد بین‌المللی آشنا بود، در همین راستا باید کیفیت به اندازه‌ای افزایش پیدا کند تا محصول بتواند با رقبای خارجی خود در بازارهای بین‌المللی نیز رقابت کند، پس ما نمی‌توانیم بدون شناخت وارد بازارهای بین‌المللی شویم و زمانی پیروز این رقابت خواهیم بود که کیفیت محصولاتمان به حد بالایی رسیده و قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha