• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041308922
  • خبرنگار : 50649

استاندار فارس:

فارس در سواحل خلیج فارس شهر بندری می‌سازد

فارس در سواحل خلیج فارس شهر بندری می‌سازد

ایسنا/فارس استاندار فارس با تأکید بر اینکه ایجاد دهکده لجستیک برای استان فارس یک امر ضروری است، از احداث شهر بندری در سواحل خلیج فارس توسط این استان خبر داد.

آیین آغاز عملیات اجرایی دهکده لجستیک شیراز امروز، ۱۳ تیرماه با حضور محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، برخی نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل استانی برگزار شد.

 استاندار فارس در این آیین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید رئیسی گفت: پس از شهادت ایشان و همراهان هم قسم شدیم همت‌ها چند برابر کرده و مسیر چندماهه را چهل روزه طی کنیم، به همین سبب تلاش کردیم پروژه‌های مختلف استان را تعیین تکلیف کنیم.

محمدهادی ایمانیه افزود: بیش از یکصد جلسه با مدیران کل استانی در حوزه‌های مختلف آب، برق، گاز، انرژی، خطوط ارتباطی، راه های مواصلاتی و... منعقد شده است و تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های قطعی، مکتوب شده تا مسیر اجرای آنان ترسیم و تسهیل شود.

وی با بیان اینکه فارس، رتبه اول کشور در تامین زمین نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است، از تعیین تکلیف زمین برای گروه‌های مختلف از جمله ایثارگران، نخبگان، اساتید،مشمولین قانون جوانی جمعیت و سایر گروه‌های دیگر همانند مهندسین، پرستاران و کارگران خبر داد.

ایمانیه افزود: در سه سال استقرار دولت سیزدهم، ۶ قطعه آزادراه شیراز ـ اصفهان به بهره‌برداری رسید و با جدیت پیگیر جذب اعتبار لازم برای اتمام قطعه هفتم این آزادراه هستیم که از طریق مولدسازی تامین اعتبار شده است؛ در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی قطعه هشتم این مسیر و اتصال آن به بوشهر نیز آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فارس تبدیل به چهارراه قطار شرق به غرب و شمال به جنوب کشور خواهد شد از استمرار عملیات اجرایی احداث قطار شیراز به بوشهر با فعالیت ۸ پیمانکار در ۸ جبهه به صورت همزمان خبر داد و گفت: این خط ریلی از مجاور همین دهکده لجستیک عبور می‌کند تا از مسیر حمل و نقل ریلی و چهارراه شرق به غرب و شمال به جنوب استان، حداکثر استفاده انجام شود.

استاندار فارس همچنین از بهره‌برداری حدود ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه در سه سال گذشته و اجرای عملیات ۴۰۰ کیلومتر دیگر خبر داد و تصریح کرد: با اتمام این پروژه‌های فعال و در حال اجرا، ارتباط فارس با تمام استان‌های اطراف و همجوار از طریق آزادراه و بزرگراه انجام می‌شود.

نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به پیگیری‌های متعدد برای از سرگیری عملیات احداث و تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز، گفت: عملیات تکمیل ترمینال خارجی این فرودگاه بین المللی طی روزهای آینده مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

وی از اقدام ارزشمند دیگری که در دوران دولت شهید آیت‌الله رئیسی به سرانجام رسید هم خبر داد و گفت: با دستور مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس جمهور فقید، ۲۷ شهر بندری در جوار سواحل نیلگون خلیج فارس و دریای عمان با مشارکت ۲۷ استانِ دور از دریا ساخته خواهد شد. فارس در این موضوع پیشتاز است و مسیر قابل توجهی از آن را طی کرده و به زودی شاهد تحقق آرزوی دیرینه مردم شریف فارس جهت داشتن شهری در جوار دریا خواهیم بود که در قالب شهرهای جدید کشور ساخته خواهد شد.

ایمانیه با تاکید بر اینکه امیدواریم مسیر رو به رشد توسعه استان همچون سه سال گذشته استمرار داشته باشد، گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند در اجرای زیرساخت‌های این شهر بندری مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار فارس، احداث دهکده لجستیک شیراز را مورد توجه قرار داد و افزود: استانی که اکثر تولیدات آن از طریق بنادر و گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شود به این دهکده لجستیک احتیاج داشت، متولیان و مجریان امر متعهد شده‌اند احداث این دهکده را پر حجم آغاز و ادامه دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی افزود: در قدم اول ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه در این دهکده صورت پذیرفته و مقرر شده طی ۳ سال ۷ همت دیگر در این دهکده سرمایه‌گذاری صورت گیرد لذا از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم در صورت تمایل می‌توانند در این طرح بین‌المللی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha