• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041308834
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری شهرستان:

امسال برای روستاهای هدف گردشگری خواف سال خوبی خواهد بود

امسال برای روستاهای هدف گردشگری خواف سال خوبی خواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف  گفت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده و با برنامه‌هایی که خود شهرستان دارد امسال برای روستاهای هدف گردشگری خواف سال خوبی خواهد بود.

محمود باعقیده در گفت و گو با ایسنا از فعال بودن سه اقامتگاه گردشگری در شهرستان خبر داد و افزود: به زودی سه اقامتگاه دیگر نیز در شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی در خصوص وضعیت روستاهای هدف گردشگری در شهرستان گفت: خرگرد از مهمترین روستاهای هدف گردشگری شهرستان است که بناهای تاریخی آن منحصر به فرد بوده ضمن اینکه دو اقامتگاه بوم گردی در این روستا فعالیت دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف از زوزن به عنوان یکی دیگر از روستاهای هدف گردشگری نام برد و افزود: با توجه به اعتباری که سال گذشته از سوی فرمانداری اختصاص یافت مقداری وضعیت گردشگری بهتر شد و امسال هم مقرر شده توسعه پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه گرچه ۵ روستا برای هدف گردشگری معرفی شدند اما تاکنون دو روستا از جمله نیازآباد و خرگرد به تصویب رسیده است، بیان کرد: سه روستای دیگری که به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شدند مقرر گردیده با همکاری بنیاد مسکن علاوه بر حفظ بنای تاریخی روستاها بهتر از گذشته معرفی شوند.

باعقیده خاطرنشان کرد: امسال دو تا سه روستایی که قابلیت و پتانسیل لازم جذب گردشگر را دارند معرفی خواهند شد تا برای سال بعد گردشگر پذیر شوند، فعلاً بیشتر گردشگری بر روی شهر نشتیفان و خواف متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها خرگرد و زوزن به عنوان روستاهای هدف گردشگری هستند، اذعان کرد: برای اینکه بتوانیم تا پایان سال گردشگران را به این روستاها جذب کنیم و صنایع دستی، بافت تاریخی، بوم گردی‌ها و گردشگری کشاورزی‌شان به خوبی معرفی و فعال‌تر کنیم امسال قابلیت سایر روستاها هم بیش از گذشته شکوفا خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۴۰ بنا، اثر طبیعی و آثار ناملموس و ملموس و ... در شهرستان خواف شناسایی، ۱۰۳ اثر نیز به ثبت ملی و دو اثر نیز از جمله آسبادهای خواف و شهر تاریخی زوزن به ثبت موقت یونسکو رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha