• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041309283
  • خبرنگار : 50570

رئیس سازمان سینمایی کشور مطرح کرد

افتتاح ۲۹۳ سالن سینمایی در کشور در دولت سیزدهم

افتتاح ۲۹۳ سالن سینمایی در کشور در دولت سیزدهم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: پیشی‌بینی شده بود که تا اواخر سال ۱۴۰۴ و اتمام دولت سیزدهم ۱۰۰۰ سالن در کشور افتتاح شود که امروز ۲۹۳ سالن سینمایی در کشور  افتتاح شده است.

محمد خزائی امشب ۱۳ تیرماه، در افتتاحیه پردیس سینمایی ملل واقع در بازار بزرگ ملل اظهار کرد: بسیار خرسندم که در اواخر دولت سیزدهم شاهد افتتاح پردیس سینمایی ملل هستیم، همچنین از دست‌اندرکارانی که با تلاش و اهتمامشان رشد چشمگیری در عرصه مخاطب، فروش و زیرساخت تولیدات سینمایی استان را شاهد هستیم، کمال تشکر را دارم.

وی در خصوص رشد سالن‌های سینمایی در دولت سیزدهم اضافه کرد: در هزار روز گذشته از ۳۲ استان و ۸۰ شهرستان بازدید کردیم و موفق شدیم برخی از مشکلات را حل کنیم. در گزارشات آماری که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ارائه کرده‌اند، شاهد رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینمایی در مدت ۳ سال در خراسان رضوی هستیم. 

خزائی یادآور شد: هنگامی که دولت سیزدهم روی کار آمد تنها ۵۷۳ سالن سینمایی در کشور وجود داشت که امروزه با برنامه‌ریزی و راهبرهایی که ایجاد شد رشد مثبتی داشته است.

خزائی اظهار کرد: پیشی‌بینی شده بود که تا اواخر سال ۱۴۰۴ و اتمام دولت سیزدهم  ۱۰۰۰ سالن در کشور افتتاح شود که امروز ۲۹۳ سالن سینمایی در کشور  افتتاح شده است. امیدوارم دولت بعدی نیز با جدیت  ادامه دهنده این مسیر باشد. همچنین امیدواریم تا اواسط شهریورماه که پایان دولت خواهد بود حدود ۹۰۰ سالن سینمایی در کشور افتتاح  شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اهمیت و توجه ویژه شهید رئیسی به مناطق کم برخوردار بیان کرد: خوشحالم که در چهلمین روز شهادت شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهدای خدمت، شاهد این پیشرفت و افتتاح پردیس سینمایی در تربت جام و  در مشهد هستیم؛ اگر دکتر رئیسی در کنار ما حضور داشتند بسیار از این امر استقبال می‌کردند.

خزائی ادامه داد: شهید رئیسی در این ۳ سال به مردم مناطق محروم و کم برخوردار توجه ویژه‌ای داشتند و با روحیه جهادی خود برای رفاه مردم تلاش بسیار کردند که فراموش‌شدنی نیست. در مدت مسئولیت ایشان در سینما و عرصه فرهنگ، جهش و پیشرفت بسیاری اتفاق افتاد که قابل انکار نیست .

وی با اشاره به رشد قابل توجه مخاطب در عرصه سینما نسبت به‌ سال‌های گذشته گفت: در دوران پس از شیوع کرونا و قهر مردم با سینما امروز شاهد رشد ۷۰۰ درصدی مخاطب در سینما و رشد ۳۰۰ درصدی فروش سینما را شاهد هستیم که در بهترین شرایط بیشترین فروش فیلم‌های سینمایی به سال ۱۳۹۸ باز می‌گردد. اگر به سال گذشته بازگردیم متوجه می‌شویم که رکورد آمار سال ۹۸ شکسته شده و تمام این اتفاقات با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی به وقوع پیوسته است.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: احیای اقتصاد سینمای ایران باعث شده تا امروزه سرمایه‌گذاران در شهرها و شهرستان‌ها راغب به تولید فیلم باشند. سال ۱۴۰۰ در نشستی که با تهیه‌کنندگان و عوامل سینما داشتم همگی‌ اذعان داشتند که سینما ایران ورشکسته شده است، در حالیکه به همت هنرمندان سینما و استقبال گرم مردم از آن و حمایت مسئولین شاهد پیشرفت در عرصه سینمای کشور هستیم. 

خزائی در خصوص نگاه دولت سیزدهم به عدالت فرهنگی گفت: نگاه ویژه دولت سیزدهم به عدالت فرهنگی در استان‌ها بی‌سابقه بود و تا به امروز به یاد نمی‌آورم که رئیس سازمان سینمایی به تمام استان‌ها سفر کند و از نزدیک با هنرمندان آن مناطق دیدار داشته باشد.

وی ادامه داد: امروزه در عرصه کارگردان اولی‌ها حدود ۷۵ درصد مجوز به کارگردان شهرستانی که در آن مکان ساکن هستند داده شده است که این‌ مسئله بسیار مهمی است. ۴ کارگردانی که در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشتند ساکن شهرستان‌های مرزی بودند که در دولت سیزدهم این امر به وقوع پیوست.

 رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: وعده های دولت سیزدهم محقق شد و امیدوارم دولت بعدی ادامه دهنده مسیر شهید رئیسی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha