• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041308920
  • خبرنگار : 50663

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی:

ارائه برنامه علمی از سوی نامزدها باعث جذب آرای قشر دانشگاهی می‌شود

ارائه برنامه علمی از سوی نامزدها باعث جذب آرای قشر دانشگاهی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی گفت: اگر نامزدها برنامه مفصلی برای دانشجویان، اساتید و آینده علم و فناوری کشور داشته باشند، قطعا مشارکت بیشتر دانشگاهیان را شاهد خواهیم بود.

امیرحسین امیری در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد به عدم پرداختن به موضوعات علمی و دانشگاهی در مناظرات نامزدهای انتخاباتی، اظهار کرد: در مناظرات مرحله دوم اندکی در رابطه با موضوعات مشکلات دانشگاه و حوزه علم و فناوری صحبت شد، اما اگر واقعا می‌خواهیم شعار سال که بحث جهش تولید با مشارکت مردم  است، تحقق پیدا کند و به برنامه‌های راهبردی نظام جامه عمل بپوشانیم، باید به حوزه علم و فناوری نگاه جدی داشته باشیم، زیرا نگاه به این حوزه باعث می‌شود که وابستگی به خارج کم شود، انگیزه و امید در جوانان افزایش پیدا کند و نرخ مهاجرت کاهش می‌یابد. 

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید زمانی رخ می‌دهد که تولید همراه علم و فناوری باشد، افزود: هنگامی که تولید با علم و فناوری همراه شود، جهشی که مد نظر رهبری است تحقق پیدا می‌کند. از طرفی رئیس‌جمهور که در آینده سکان اداره قوه مجریه را به عهده می‌گیرد، نیاز دارد که برنامه جامع و کاملی در حوزه علم و فناوری داشته باشد تا بتوانیم زنجیره ایده تا محصول را تکمیل کنیم. با اجرای برنامه‌های تخصصی، خیلی از خام‌فروشی‌ها اتفاق نمی‌افتد و صنایع پایین‌دست صنایع بزرگ مانند پتروشیمی و نفت تشکیل می‌شود تا بتواند ارزش افزوده بالاتری برای کشور به همراه داشته باشد.

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص اهمیت پرداختن به موضوع علم و فناوری برای جذب آرای دانشگاهیان از سوی نامزدهای انتخابات، گفت: اگر نامزدها برنامه مفصلی برای دانشجویان، اساتید و آینده علم و فناوری کشور داشته باشند و یک مسیر روشنی برای جامعه دانشگاهی ترسیم کنند، قطعا مشارکت بیشتر مردم و خصوصا دانشگاهیان را برای ترسیم بهتر آینده کشور به همراه خواهد داشت.

امیری با اشاره به مهمترین مشکلات دانشگاهی کشور که باید مورد توجه نامزدها قرار گیرد، بیان کرد: خیلی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور تعریف می‌شوند، مبتنی بر نیاز بازار نیست. ما هرچه بتوانیم پایان‌نامه‌ها، رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد و تحقیقات پژوهش‌های مختلف را به سمت نیازهای بازار سوق دهیم، در واقع توانسته‌ایم اتفاق ویژه‌ای در مراکز علمی را رقم زنیم و در جهت رفع نیازهای بازار گام برداریم. این به برنامه‌ای روشن، حمایت جدی در حوزه علم و فناوری، رفع چالش و نگرانی‌های این حوزه‌ها نیاز دارد. همچنین برای اشتغال‌زایی و معیشت دانشگاهیان وجود برنامه حائز اهمیت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha