• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041309135
  • خبرنگار : 50570

کارگردان تئاتر:

حس معنوی «عاشقستان» دلیلی بر اجرای مجدد این نمایش بود

حس معنوی «عاشقستان» دلیلی بر اجرای مجدد این نمایش بود

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان تئاتر «عاشقستان» گفت: نمایش عاشقستان جزو نمایش‌های رضوی است و حس معنوی نمایش باعث شده بود تصمیم بگیرم نمایش را دوباره روی صحنه ببرم.

کیوان صباغ در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به محتوا و داستان نمایش عاشقستان اظهار کرد: نمایش عاشقستان داستان عاشقانه خادم حرم مطهر امام رضا(ع) با همسرش است که در حادثه بمب‌گذاری حرم در سال ۱۳۷۳همسر خود را از دست می‌دهد و به ماجرای زندگی او پس از گذشت ۹ سال و جان دادنش در حرم امام حسین(ع) می‌پردازد.

وی افزود: این نمایش برگرفته از داستانک‌هایی است که به داستان اصلی نمایش پیوست شده و  محتوایی عاشقانه دارد؛ در کلیت نمایش اکثر اتفاقات مربوط به حرم امام رضا(ع) است.

این کارگردان تئاتر در خصوص مدت زمان  آمادگی نمایش گفت: عاشقستان در چند سال گذشته  تجربه حضور در چندین جشنواره مختلف را داشته و موفق به کسب جوایز متعددی شده است که آخرین دور اجرا این نمایش در مشهد به ۱۸ سال گذشته باز می‌گردد. اجرای عمومی نمایش ابتدا در تهران بود و پس از گذشت ۱۸ سال با پیشینه اجرایی و اعضایی کاملا متفاوت و جدید به روی صحنه رفته است. نزدیک به ۲ ماه تمرینات نمایش به طول انجامید و تاکنون ۲۸ اجرا داشته‌ایم.

صباغ با بیان اینکه ویژگی‌های مثبت نمایش عاشقستان باعث شد تا دوباره این نمایش را به روی صحنه ببرم، خاطرنشان کرد: در طول مدت فعالیتم اکثر نمایش‌هایی که تا به امروز اجرا کرده‌ام را چندین بار به روی صحنه برده‌ام و نمایش عاشقستان جزو نمایش‌های رضوی است؛ حس و فضای مثبت نمایش باعث شده بود تصمیم بگیرم نمایش را دوباره روی صحنه ببرم و ترجیح دادم پس از چند کار کمدی نمایشی دلی و تراژیک را روی صحنه ببرم.

وی تصریح کرد: با توجه به‌ شیوه اجرا و مضمونی که نمایش عاشقستان در اجراهای گذشته و حال حاضر دنبال می‌کند نمایش از حالت عامه‌پسند و عامیانه خارج شده است، البته با وجود چنین اتفاقی این نمایش توانسته مخطبان را جذب کرده و مورد استقبال قرار گیرد.

کارگردان نمایش عاشقستان با اشاره به اینکه برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب یکی از اهداف نمایش است، ادامه داد: هدف از اجرای این نوع نمایش‌ها این است که بتوانیم پس از اتمام نمایش مخاطب بتواند قلیان احساسی و عاطفی داشته باشد و باعث تلنگری ذهنی در مخاطب شود.

صباغ در خصوص ایده اولیه متن نمایش عاشقستان گفت: جرقه اصلی نمایش عاشقستان ۱۸ سال پیش در ذهن من به واسطه حضور در قسمت آگاهی روبه‌روی پنجره فولاد حرم رقم خورد؛ چراکه شب‌های زیادی به آنجا می‌رفتم. حضور مستمر در این محل سوژه اصلی این نمایش را در ذهنم ایجاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha