• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041309249
  • خبرنگار : 50549

آغاز فراخوان اولین جشنواره شعر «بر ساحل بحار» در مشهد

آغاز فراخوان اولین جشنواره شعر «بر ساحل بحار» در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر موسسه کلامنا از آغاز فراخوان اولین جشنواره شعر «بر ساحل بحار» با محوریت زندگی علامه مجلسی در مشهد خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین منتظر امروز ۱۳ تیرماه، در نشست خبری افتتاح جشنواره شعر «بر ساحل بحار» که در محل این موسسه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های موسسه کلامنا تجلیل از مفاخر در حوزه کلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی ادامه داد: در این راستا ۵ نشست با محوریت گرامیداشت مفاخری چون علامه محمدرضا حکیمی، سالگرد مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، رونمایی از شرح جامعه کبیره حضرت آیت‌الله مرتضوی، رونمایی از موسسه استاد سیدعلی شهرستانی و نشست‌های علمی در مشهد و تهران و گرامیداشت مرحوم کلینی با اکران مستند الکافی برگزار خواهد شد.

مدیر موسسه کلامنا اضافه کرد: این موسسه فعال  در حوزه معارف دینی سعی دارد با استفاده از ظرفیت هنر و رسانه، معارف اهل بیت(ع) را بیان کند.

منتظر ابراز کرد: مجموعه کلامنا با تکیه به نگاه اهل بیتی اقدام به ساخت مستند برای اصحاب و یاران اهل بیت(ع) و بزرگانی مانند علامه مجلسی کرده و برگزاری محفل شعر تخصصی و جلسات خوش‌نویسی، گرافیک و هنر از جمله برنامه‌هایی است که در موسسه دنبال می‌شود.

وی یکی از اقدامات موسسه را برگزاری جشنواره تخصصی شعر «بر ساحل بحار» برشمرد و گفت: این جشنواره با موضوعات زندگی و شخصیت علامه مجلسی، جایگاه علمی، آثار و تالیفات و شاگردان، خدمات علامه مجلسی به اسلام و تشیع، بخش ویژه کتاب بحارالانوار، امتیازات و نوآوری‌ها برگزار می‌شود .

منتظر عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند بدون محدودیت در قالب‌های مختلف شعر با هر تعداد آثار تا ۱۰ مردادماه سال جاری در این جشنواره شرکت کنند.

مدیر موسسه کلامنا بیان کرد: شاعران برای شرکت در این جشنواره می‌توانند اشعار خود را در قالب متن به شماره ۰۹۱۵۵۶۷۰۵۷۰ در پیام رسان‌های ایتا و تلگرام ارسال کنند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha