• شنبه / ۹ دی ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91100904993
  • خبرنگار : 71461

یک استاد حوزه: رعایت اعتدال مایه آسایش مردم و مسوولان است

یک استاد حوزه: رعایت اعتدال مایه آسایش مردم و مسوولان است

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «کسی که یک ساعت عدالت را اجرا کند بهتر از 60 سال عبادت است» گفت: عدالت بالاتر از بخشندگی است، زیرا بخشندگی محدود است ولی عدالت محدود نیست.

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «کسی که یک ساعت عدالت را اجرا کند بهتر از 60 سال عبادت است» گفت: عدالت بالاتر از بخشندگی است، زیرا بخشندگی محدود است ولی عدالت محدود نیست.

راضیه محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تعریفی از اعتدال اظهار کرد: عدل قرار دادن هر چیزی در جای خودش است، به تعبیری انجام تکلیفی است که بر دوش ما گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به احادیثی از حضرت علی(ع) اظهار کرد: یکی از روایات مهمی که ما داریم این است که عدالت شالوده‌ای است که جهان بر آن استوار شده است،‌ خداوند عدالت را بر پادارنده‌ی مردمان قرار داده است.

محمدزاده در ادامه با اشاره به خصوصیات فرد معتدل گفت: فرد معتدل ایمان دارد و حق کسی بر گردن آنها نمی‌ماند، فرد معتدل آرامش را در دل‌ها برقرار می‌کند، فهم دقیق دارد، دانش‌ عمیق دارد، با بردباری در کارش کوتاهی نمی‌کند و در میان مردمان خود خوشنام است، قانع، با حیا و پاکدامن است.

این استاد دانشگاه با اشاره به خصوصیات فردی که از اعتدال خارج می‌شود، گفت: نقطه مقابل عدل، ظلم را داریم و ظلم یعنی جابه‌جایی و فرد ظالم وظیفه و تکلیف خود را درست انجام نمی‌دهد این فرد از اعتدال خارج شده است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که در پیش رو داریم، اظهار کرد: ابتدا مردم باید با جریان‌های انتخاباتی به درستی برخورد کنند، افراد جامعه باید نسبت به نعمت ولایت و زندگی در جمهوری اسلامی شکر‌گذار باشند و این خود باعث می‌شود از دیدن نقاط ضعف جلوگیری شود، مردم اگر انصاف داشته باشند اعتدال به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: مسوولان نیز باید خود معتدل باشند، در ظاهر و باطن پیروی از ولایت را سرلوحه کار خود قرار داده و جلوتر از رهبری گام برندارند، برای حرکت‌های سیاسی جامعه ما خط قرمز امروز و خط اعتدال رهبری است.

محمدزاده در پایان گفت: کاندیداها باید در حرف زدن مسائل مهم را رعایت کنند و اگر وعده دادند، خلف وعده نکنند و نسبت به جریانات خوب فکر کنند تا اعتدال همواره در جامعه برقرار شود که این امر مایه آسایش مسوولان و مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha