• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91101106488
  • خبرنگار : 71461

پیروزمند در گفت‌وگو با ایسنا: با میانه‌روی، هیچ انسانی نیازمند نمی‌شود

پیروزمند در گفت‌وگو با ایسنا: با میانه‌روی، هیچ انسانی نیازمند نمی‌شود

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: اعتدال حد بین افراط و تفریط است، ویژگی یک فرد مومن اعتدال است و این امر مورد توجه اسلام و قرآن است.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: اعتدال حد بین افراط و تفریط است، ویژگی یک فرد مومن اعتدال است و این امر مورد توجه اسلام و قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «در هر امری باید اعتدال را رعایت کنیم» اظهار کرد: اگر در اقتصاد اعتدال و میانه‌روی داشته باشیم مال کم و اندک ما افزایش پیدا می‌کند و اگر اسراف داشته باشیم حتی مال زیاد را به هدر می‌دهیم و از این گونه احادیث در اسلام برای تمام مسائل زندگی ما زیاد مطرح شده است.

وی با بیان این‌که «هیچ انسانی با میانه‌روی نیازمند نمی‌شود» تصریح کرد:‌ در منابع اسلامی توصیه شده است که اعتدال مهم‌ترین اصل است.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت:‌ ما باید این امر را مدنظر داشته باشیم که افراد از چه درجه و سمتی در زندگی برخوردار هستند؟ چراکه ملاک اعتدال در افراد متفاوت است. مثلا یک معلم یا کارخانه‌دار درگیری‌های متفاوتی دارند و حد اعتدال برای آن‌ها متفاوت است.

وی با بیان این‌که « یک معنای عام برای رعایت اعتدال داریم» گفت: فرد در هر کاری نباید افراط و تفریط کند و وظیفه خود را باید به بهترین نحو انجام دهد و بیش از آنچه وظیفه افراد است از آن‌ها انتظار نداشته باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که «در شرایط حال حاضر جامعه ما اعتدال از ارزش زیادی برخوردار است» تصریح کرد: در شرایط انتخابات افراط و تفریط جامعه را به خطر می‌اندازد. جریان‌های انتخاباتی ما نباید به خاطر اثبات حقانیت خود دیگران را تخریب کنند و یا با وعده‌های غیر مناسب و غیر قابل قبول جامعه را به سمت تخریب بکشانند.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی استان قم با بیان این‌که «ما حتی در نقد کردن باید نقد منصفانه و معتدل داشته باشیم» تصریح کرد: ما باید بدون غرض و شرایط حزبی و قومی افراد را مورد نقد قرار دهیم و برای اثبات حقانیت آن‌ها به اسناد و مدارک رسمی کشور مراجعه کنیم نه براساس شایعات.

پیروزمند در پایان با بیان این‌که «ما در انتخابات گذشته شاهد شایعات دروغ بودیم» گفت: عده‌ای از افراد می‌خواستند انتخابات با شکوه را زیر سوال ببرند و این نشان از عدم اعتدال در موضع‌گیری سیاسی کشور است. ما باید یک طرح نو و جامع برای برون رفت از مشکلات کشور پیدا کنیم تا دچار مشکلات گذشته نشویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha