به گزارش ایسنا، رحیم نوروزی در خصوص حمل و نقل و مشارکت در مواقع بحران، گفت: یکی از موضاعات مهمی که در بحث بحرانها اتفاقات میوفتد که در تهران با توجه به گستردگی، بحث زلزله مهم است. بحث مدیریت، خود حادثه، شرایط از جمله حمل و نقل در آن زمان پیچیدهتر میشود.
وی افزود: در حوادث و بحرانها عمده نیازهایی که در دقایق و ساعات اولیه احساس میشود، حمل و نقل نیروهای امدادی است.
نوروزی با بیان اینکه لازمه حمل و نقل سریع از بستر تردد شبکه حمل و نقلی است که ما در حال حاضر داریم، عنوان کرد: نیاز است که یک برنامه ریزی چه در سطح مدیریتی از سمت مجموعههای مرتبط، از جمله سازمان مدیریت بحران، حمل و نقل، پلیس راهور و دیگر ارکان مربوطه و چه از سمت شهروندان صورت بگیرد و این آمادگی وجود داشته باشد که بتوان به کمک هم در زمان وقوع بحران، شرایط را مدیریت کرد.
کارشناس معاونت آمادگی و عملیات سازمان مدیریت بحران تهران در ادامه تصریح کرد: مهم ترین بحث در شرایط بحران این است که راههای اصلی را باید باز نگهداریم. برنامهریزان بر اساس تجاربی که در حوادث کشورهای دیگر وجود دارد، یک سری مسیرها را به عنوان مسیرهای اضطراری تعیین کردند. این مسیرها، مسیرهایی هستند که مراکز مرتبط با بحث امداد و نجات مثل ایستگاه آتش نشانی و هلال احمر و این موارد را مرتبط میکند با شبکهای که به کل شهر ارتباط میدهد. در تهران نیز یک سری بزرگراهها هستند که این ارتباط شکل گرفته است بطوری که بحث تردد شهروندان هم مختل نشود.
نوروزی با بیان اینکه این شبکههای اضطراری دو نوع است، یکی شبکه راههای اصلی و دیگری شبکه مشترک از جمله مسیر بی آر تی، خاطرنشان کرد: وظیفهای که شهروندان دارند، این است که حداقل این مسیرها را اشغال نکنند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که امکان دارد به وجود بیاید این است که خود این شبکه اضطراری در بحث سیل و زلزله نیز تحت تأثیر حادثه قرار بگیرد. بر همین اساس برای ایمن سازیها برای پلها از ۶۶ پل ارزیابی شده که در حال حاضر کارهای مقاوم سازی آن در حال انجام است، ۳۶ پل تا کنون بحث مقاوم سازی و بهسازی لرزهای آن انجام شده که ۱۰ پل دیگر امسال نیز انجام میشود و ظرف چند سال آینده این انتظار را ما داریم که پلهایمان حداقل در برابر حوادث مقاوم باشد.
انتهای پیام
نظرات