• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400112116607

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

افزایش ۶۹ درصدی بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی

افزایش ۶۹ درصدی بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۶۹ درصدی بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونا طی ۱۰ روز گذشته در استان خراسان رضوی خبر داد.

دکتر محمد پهلوان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کرونای استان، متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۸۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۷۶۱ نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. درحال حاضر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، ۲۵۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص دارد، که ۳۰ درصد این تخت‌ها اشتغال شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روند بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در استان خراسان افزایشی است. طی یک روز گذشته ۳۳۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۶۸ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تعداد بیماران بدحال مبتلا یا مشکوک به کرونای بستری در بخش‌های مراقبت ویژه  ۲۵۲ بیمار است که ۱۶۹ بیمار از این تعداد، در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت هستند.

پهلوان بیان کرد: در یک روز گذشته ۱۲۷۲ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها و ۱۸۰۱ نفر نیز به مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه داشتند. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، نتیجه تست حدود ۵۰ درصد از بیماران سرپایی مثبت اعلام می‌شود.

وی با اشاره به سرایت بالای ویروس امیکرون خاطرنشان کرد: تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان در معرض ابتلا قرار دارند. از عموم مردم می‌خواهیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، انجام واکسیناسیون کامل و استفاده از ماسک از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha