• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99092922244
  • خبرنگار : 50037

فرماندار خبر داد

تحقق ایجاد ۶۰۰ شغل تا پایان سال‌جاری توسط بنیاد برکت در اسدآباد

تحقق ایجاد  ۶۰۰ شغل تا پایان سال‌جاری توسط بنیاد برکت در اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از تحقق ایجاد ۶۰۰ اشتغال تا پایان سال جاری توسط بنیاد برکت در این شهرستان خبر داد.

سعید کتابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنیاد برکت تا پایان سال جاری طی دو سال با اعتباری افزون بر ۲۴ میلیارد تومان اشتغالزایی ۶۰۰ نفر را در سطح روستاهای این شهرستان هدفگذاری کرده که تحقق ۶۰۰ نفری این طرح تا پایان سال در شهرستان محقق خواهد شد.

وی افزود: بنیاد برکت زیرنظر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از سال گذشته فعالیت خود را در زمینه اشتغالزایی خُرد با مطالعه لازم در شهرستان اسدآباد آغاز کرد که در سال ۹۸ تعداد ۳۰۰ شغل در ۱۸ روستای پایلوت هدفگذاری شده اسدآباد با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در این شهرستان توسط این بنیاد ایجاد شد.

کتابی با بیان اینکه از شغل های خُرد سال گذشته ۹۰ درصد به مشاغل دام سبک اختصاص داشت، افزود: در سال جاری نیز تعداد ۳۳ روستای اسدآباد پایلوت اشتغال بنیاد برکت قرار دارد که در این هدفگذاری قرار است ۳۰۰ شغل دیگر با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد تومان در این روستاها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸۸ مورد وام اشتغال توسط بنیاد برکت طی دو سال در این شهرستان به روستاهای هدف و پایلوت اشتغال پرداخت شده است، تصریح کرد: تنفس یک ساله، حذف بروکراسی های اداری و نرخ سود ۴ درصد از مزایای تسهیلات اشتغال بنیاد برکت در رابطه با شغل های خُرد روستایی بوده که جای این نوع از فعالیت های ایجاد اشتغال در زمینه های اشتغال خّرد واقعاً خالی بود.

کتابی ادامه داد: بنیاد برکت در زمینه اشتغال خُرد روستایی ضمن حمایت از استقرار شغل نسبت به استمرار مشاغل نیز در کنار افراد بوده که این امر از نقش مؤثری در رشد و تبدیل اشتغال خُرد به مشاغل کلان دارد.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر بنیاد برکت در رابطه با مشاغل خُرد روستایی در ۲۰ رشته شغلی از جمله پرورش ماکیان، دام، گلخانه در مقیاس کوچک و ... فعالیت دارد و توسط بانک عامل پارسیان هشت تا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به افراد متقاضی بعد از اهلیت سنجی های لازم پرداخت می کند، گفت: بنیاد برکت زیرنظر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ۱۳ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و همواره به صورت چراغ خاموش خدمات ارزنده ای را در خدمت به مردم انجام داده که قابل تقدیر است.

کتابی خاطرنشان کرد: در بدو فعالیت این بنیاد در زمینه هایی چون مدرسه سازی، راه و ساختمان، اخیراً داروسازی و بحث بنگاه محور و فعالیت با ۳۸۶ کارخانه بزرگ کشور داشته که از سال ۹۷ در زمینه اشتغالزایی خُرد نیز با مطالعه لازم وارد شده که جای آن بسیار خالی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha