• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041308600
  • خبرنگار : 50038

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر:

فعالیت ۳۰۰ هیأت مذهبی ثبت شده در ملایر

فعالیت ۳۰۰ هیأت مذهبی ثبت شده در ملایر

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در سطح شهرستان داریم که از این تعداد ۲۵۰ هیئت در سامانه طوبی، بروزرسانی شده و فعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله رستمی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت ۵۰ هیئت دانش‌آموزی و ۵۰ هیئت برنامه محور آقایون و بانوان که به صورت هفتگی در سطح شهر و روستا به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند، اظهار کرد: در حال حاضر چهار موسسه قرآنی دارای مجوز از سازمان و ۳۷ خانه قرآنی شهری و روستایی در سطح شهرستان وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر به فعالیت ۷۰۰ نفر فعال قرآنی در حوزه‌های مختلف به عنوان مربی، استاد، حافظ و قاری اشاره کرد و گفت: به صورت مرتب کلاس‌های آموزشی حفظ، تلاوت، روخوانی و روانخوانی قرآن در اداره تبلیغات اسلامی برپاست.

وی از فعالیت ۲۳ خانه عالم در سطح روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰ مورد از این خانه‌های عالم توسط سازمان ساخته شده و مابقی به همت مجموعه‌های مرتبط و خیرین احداث شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه تعداد کل مبلغه و مبلغ فعال که به طور مستمر همکاری می‌کنند در سطح شهرستان ۱۰۰ نفر است، افزود: با توجه به کثرت روستاها و حجم بالای وظایف و تکالیف سازمان تبلیغات اسلامی قطعاً کمبود مبلغ و مبلغ داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای ۱۵ روستا درخواست روحانی داده‌ایم اما بنا به دلایلی هنوز محقق نشده است.

رستمی تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلات معیشتی و نبود زیرساخت‌های لازم در برخی از روستاها، اما مبلغین ما نهایت تلاش خود را می‌کنند که به نحو احسن وظایف خود را انجام دهند و در این راستا اتفاقات خیلی خوبی در سطح شهرستان رقم خورده است.

تخصیص اعتبار برای ساخت خانه‌های عالم

رستمی افزود: ساخت ۱۸ خانه عالم، در مراکز دهستان‌ها در دستور کار قرار دارد، به همین منظور در سال جاری طی جلسه‌ای با مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان موافقت شد دو میلیارد تومان بودجه در این راستا اختصاص داده شود.

این مقام مسئول به تخصیص اعتباری از محل سفر ریاست جمهوری و اداره کل در این راستا خبر داد و گفت: اگر مردم و خیرین ما را یاری بکنند پیش‌بینی می‌کنیم طی دو سال آینده عملیات اجرایی احداث ۱۰ خانه عالم در روستاهای ملایر آغاز شود.

رستمی یادآور شد: در نشست هم‌اندیشی با فرماندار ملایر، پنج میلیارد تومان اعتبار از طرف فرمانداری برای مساجد و طرح زندگی با آیه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی مبلغین در سطح مساجد و هیئات مذهبی تخصیص یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مبلغین ما در سطح روستاها و خانه‌های عالم، موسسات و تشکل‌های دینی و قرآنی به صورت فعال به اجرای برنامه‌های مختلف ‌می‌پردازند همچنین یک ماه قبل از هر مناسبت ملی و مذهبی، برنامه‌های خاصی با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط تدارک می‌بینیم.

این مقام مسئول با اشاره به پیشگام بودن سازمان تبلیغات اسلامی طی سال‌های اخیر در برگزاری مراسم مختلف، افزود: نمونه بارز این مراسم‌ها برگزار جشن غدیر، عزاداری ماه محرم و صفر، سرود سلام فرمانده و… بوده است.

برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در تابستان

رستمی در ادامه با بیان اینکه در ایام تابستان کلاس‌های متنوع قرآنی در محل اداره و در موسسات و مراکز قرآنی و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی برگزار می‌شود، افزود: کلاس های ما در کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شامل روخوانی و روانخوانی، تجوید و صوت‌الحن، حفظ، پیش دبستانی و آشنایی و انس کودکان با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و کلاس‌های مفاهیم قرآن است.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها ویژه خواهران و برادران در سنین مختلف برگزار می‌شود، اظهارکرد: امسال کلاس‌های آموزشی ویژه کودکان چهار ساله تا بزرگسالان در هر رده سنی برگزار می‌شود.

رستمی با اشاره به اینکه در کنار کلاس‌های آموزش قرآن، برای تنوع کار برپایی کلاس نقاشی و خوشنویسی از اول تیر ماه آغاز شده است، ادامه داد: این کلاس‌ها با حضور اساتید مجرب و دارای گواهینامه تدریس، برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در پایان کلاس‌ها، برگزاری آزمون و اعطای گواهینامه معتبر به پذیرفته‌شدگان انجام می‌شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده این کلاس‌ها بعد از ایام تابستان در طول سال نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی یادآورشد: در موسسات و خانه‌های قرآن بالاخص خانه‌های قرآن شهری و روستایی نیز برنامه‌های متنوع آموزشی داریم و از جمله محور اصلی این برنامه‌ها کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های مختلف است؛ همچنین کلاس‌های ویژه نوجوانان و جوانان با هدف اصلی جذب نوجوانان و جوانان به سمت قرآن برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha