• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041308694
  • خبرنگار : 50034

سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی استان خبرداد

آموزش ۳۲ هزار دانش‌آموز همدانی در سومین مرحله طرح آموزشی داناب

آموزش ۳۲ هزار دانش‌آموز همدانی در سومین مرحله طرح آموزشی داناب

ایسنا/همدان سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی همدان از برگزاری سومین مرحله طرح آموزشی نجات آب(داناب) خبرداد و افزود: قرارداد اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) بین جهاددانشگاهی همدان و شرکت آب منطقه‌ای این استان برای آموزش ۳۲هزار دانش‌آموز در ۲۶۰ مدرسه منعقد شد.

هادی حقی مکرم با اشاره به آموزش ۳۲ هزار دانش آموزش همدان در طرح نجات آب، به ایسنا گفت: هدف اصلی اجرای طرح داناب، آموزش بهره‌برداری صحیح از منابع آبی است تا دانش آموزان با وضعیت منابع آبی بیشتر آشنا شده و در مصرف بهینه  آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مرحله سوم طرح داناب از مهرماه امسال در ۱۱ منطقه آموزش و پرورش استان همدان آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح آموزشی نجات آب(داناب) از سال ۹۵ طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌ آب منطقه‌ای استان همدان آغاز شده و تاکنون دو مرحله از این طرح اجرایی شده است.

حقی مکرم ادامه داد: در مرحله اول ۶۴ هزار دانش‌آموز و در مرحله دوم نیز ۳۲ هزاردانش آموز در این طرح آموزشی شرکت کردند و در کنار این طرح، یک مرحله طرح گسترش سواد آبی در سال ۹۸ برگزار شده است.

سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی همدان  یادآور شد: در طرح فوق که برای سومین بار متوالی در استان توسط جهاددانشگاهی همدان اجرا می‌شود، تعداد ۳۲۰۰۰ دانش آموز متوسطه اول در ۲۶۰ مدرسه استان تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

وی با تأکید براینکه با اجرای این طرح‌ها، معلمان توسط متخصصین حوزه آب آموزش دیده و آموزش‌ها را به دانش آموزان منتقل خواهند کرد، اهمیت آب و چرخه آن در زمین، مصارف و منابع آب، تأسیسات آن، اهمیت حفاظت‌های کمی و کیفی و یا شرایط اجتماعی که بحران آب ممکن است ایجاد کند را از جمله مباحث آموزش‌های برنامه‌ریزی شده برای معلمان و دانش آموزان معرفی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha