• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041308588
  • خبرنگار : 71588

درخواست ماکرون از نتانیاهو برای ممانعت از تشدید تنش میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی

درخواست ماکرون از نتانیاهو برای ممانعت از تشدید تنش میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور فرانسه درجریان گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم ممانعت از تشدید تنش میان این رژیم و حزب‌الله تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درجریان گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نگرانی جدی خود را در مورد تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله و این رژیم در امتداد خط آبی به اطلاع نتانیاهو رساند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است ماکرون طی این تماس تلفنی بر اهمیت ممانعت از تشدید تنش و وقوع جنگی تمام‌عیار تاکید کرد که به‌طور همزمان به منافع لبنان ورژیم صهیونیستی آسیب خواهد رساند و ثبات منطقه‌ای را با خطر مواجه خواهد کرد.

کاخ الیزه همچنین اعلام کرد رئیس‌جمهور فرانسه بر لزوم اتخاذ اقدام فوری از سوی تمامی طرف‌ها برای دستیابی به یک راهکار دیپلماتیک جهت خاتمه بخشیدن به جنگ در غزه و برقراری ثبات تاکید کرد.

ماکرون و نتانیاهو درجریان این تماس تلفنی درخصوص تلاش‌های دیپلماتیک کنونی دراین خصوص در آستانه سفر عاموس هوکشتاین، نماینده ویژه آمریکا به پاریس به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

قرار است هوکشتاین با ژان ایو لودریان، فرستاده ویژه فرانسه به لبنان و مشاور ماکرون در امور منطقه دیدار کند.

پیشتر «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت پس از توقف کامل جنگ غزه، جنگ حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی هم بدون هیچ مذاکره‌ای متوقف خواهد شد. تنها راه برقراری آرامش وضعیت در مرزها، توقف جنگ غزه است.

وی افزود: حتی اگر «اسرائیل» قصد انجام عملیات محدود در لبنان را داشته باشد، نباید انتظار داشته باشد که جنگ محدود بماند. اگر «اسرائیل» جنگی را آغاز کند، به این معناست که سطح گستردگی این جنگ و طرف‌هایی که به آن ورود خواهند کرد را کنترل نمی‌کند.

همزمان با ادامه درگیری‌ها بین مقاومت لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی، اخیرا سران رژیم صهیونیستی تاکید کردند که به توافق با لبنان برای حل تنش‌های مرزی تمایل دارند.

مقاومت لبنان تأکید کرده است تا زمان توقف جنگ غزه عملیات‌هایش علیه صهیونیست‌ها را متوقف نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha