• سه‌شنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۶
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403050905241
  • خبرنگار : 71533

بسته اخبار شامگاه ۸ مرداد ایسنا

دستگیری یک تیم تروریستی/ تخریب بنایی تاریخی/ واکنش به «گشت رجیستری»

دستگیری یک تیم تروریستی/ تخریب بنایی تاریخی/ واکنش به «گشت رجیستری»

دیدارهای رئیس‌جمهوری با مقامات کشورهای مختلف، دستگیری تیمی تروریستی در شرق ایران، تخریب بنایی تاریخی در غرب کشور و واکنش به «گشت رجیستری تلفن همراه در مترو» از مهمترین اخبار شامگاهی ۸ مرداد ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۸ مرداد اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

حمایت از محور مقاومت، تعامل با کوبا، همکاری با آفریقا 

سیاسی - مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای مقامات کشورهای مدعو به ایران که برای حضور در مراسم تحلیف وی به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی وارد کشور شده‌اند، با نمایندگان محور مقاومت، نخست‌وزیر کوبا و وزیر همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی به گفت‌وگو نشست.

دستگیری یک تیم تروریستی/ تخریب بنایی تاریخی/ واکنش به «گشت رجیستری»
مسعود پزشکیان در دیدار «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

پزشکیان در دیدار «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین این دیدار را پیامی مهم برای کسانی دانست که به دنبال ایجاد فاصله میان ایران و گروه‌های مقاومت، به خصوص برادران و مجاهدان فلسطینی هستند و تاکید کرد: مواضع و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان دفاع از مظلومان از جمله ملت فلسطین و آرمان آزادی قدس، با تغییر دولت‌ها، تغییر نمی‌کند، افزود: حمایت و پشتیبانی از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت و هیچ عاملی نمی‌تواند خللی در اراده ما در این مسیر ایجاد کند.

«زیاد نخاله» نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم فلسطین هیچگاه حمایت‌های ایران را فراموش نخواهند کرد، اظهار کرد: امروز در حالی همه مسیرها برای امدادرسانی و حتی ورود غذا و دارو به روی فلسطینیان مظلوم غزه بسته شده که همه مسیرها برای ارسال انواع کمک‌ها از جمله تجهیزات و سلاح به روی صهیونیست‌ها باز است، با این وجود مقاومت ملت فلسطین و مجاهدان فراتر از همه پیش‌بینی‌ها است.

پزشکیان همچنین در دیدار «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان، تلاش برای تقویت و توسعه روابط با کشورهای مسلمان و ایجاد همگرایی و هم‌افزایی در جوامع اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت خود برشمرد و بر ضرورت اتحاد امت اسلامی در مقابله با وحشیگری صهیونیست‌ها و توقف جنایات این رژیم در غزه تاکید کرد و گفت: اگر کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان وحدت و انسجام خود را حفظ می‌کردند و «ید واحده» بودند، رژیم صهیونیستی و حامیان آن هرگز به خود اجازه ارتکاب چنین جنایاتی علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را نمی‌دادند.

دستگیری یک تیم تروریستی/ تخریب بنایی تاریخی/ واکنش به «گشت رجیستری»
پزشکیان در دیدار «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان

شیخ «نعیم قاسم» قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار با تبریک مجدد انتخاب پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران، پاسخ پزشکیان به پیام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را پدرانه و برادرانه توصیف و اظهار کرد: امیداوریم جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی وی بیش از گذشته در مسیر پیشرفت و موفقیت گام بردارد.

پزشکیان همچنین در دیدار «حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه با بیان اینکه روابط ایران و سوریه همواره دوستانه و برادرانه بوده است، دو کشور را دوست روزهای سخت یکدیگر دانست و بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی، تجاری و تعاملات فرهنگی و اجتماعی دو ملت متناسب با روابط سیاسی ممتاز دوطرف تاکید کرد.

عرنوس نیز در این دیدار با بیان اینکه با قدردانی از حمایت‌ها و کمک‌های ایران به بهبود امنیت در سوریه، اظهار کرد: در دو سال گذشته گام‌های پرشتابی در مسیر توسعه روابط میان دو کشور برداشته شده، اما همچنان ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای تعمیق و تقویت مناسبات وجود دارد که باید در راستای عملیاتی شدن آنها گام برداریم و رئیس جمهور سوریه، دولت این کشور را مکلف به حرکت در این مسیر کرده است.

دستگیری یک تیم تروریستی/ تخریب بنایی تاریخی/ واکنش به «گشت رجیستری»
پزشکیان در دیدار «مانوئل ماررو کروز» نخست‌وزیر کوبا

پزشکیان در دیدار «مانوئل ماررو کروز» نخست‌وزیر کوبا بر اجرای توافقات صورت‌گرفته میان دو کشور در سفر رئیس‌جمهور شهید رئیسی به کوبا تاکید کرد و افزود: بدون تردید هیچ مانعی نمی‌تواند در عزم و اراده دو کشور برای توسعه بیش از پیش مناسبات خللی ایجاد کند.

نخست‌وزیر کوبا نیز در این دیدار، روابط ایران و کوبا را برادرانه، استراتژیک و ممتاز توصیف کرد و با تاکید بر نقش اثرگذار و محوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزود: ایران و کوبا درباره مسائل بین‌المللی دارای مواضع و نگاه مشترک هستند و توسعه همکاری‌های دو کشور در جهت مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه همکاری به‌ویژه در بخش انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و بیوتکنولوژی بر اراده کشورش برای اجرای توافقات و تفاهمات صورت‌گرفته میان دو کشور تاکید کرد.

پزشکیان در دیدار «رونالد ازی لاملا» وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز بر اهمیت تقویت روابط دو کشور در عرصه‌های دوجانبه و نیز همکاری‌های بین‌المللی از جمله در قالب بریکس، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های متنوع موجود امیدوارم روابط اقتصادی و همکاری‌های تجاری دو کشور هر چه بیشتر رونق یابد.

وزیر روابط و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار علاقمندی کشورش به توسعه مناسبات و روابط دوجانبه و نیز بین‌المللی با جمهوری اسلامی ایران از جمله در قالب بریکس را اعلام و با اشاره به سابقه ۳۰ ساله روابط دیپلماتیک میان دو کشور اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های گسترده کشورش با ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و تعامل بخش خصوصی دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

دستگیری یک تیم تروریستی/ تخریب بنایی تاریخی/ واکنش به «گشت رجیستری»

واکنش صریح ایران به بیانیه مشترک سه کشور 

جهان - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رویکرد دوگانه استرالیا، نیوزیلند و کانادا در بیانیه مشترک صادره خود نسبت به حمله هوایی سابق نظامیان صهیونیست به مقرّ دیپلماتیک کشورمان و همزمان محکومیت اِعمال حق ذاتی جمهوری اسلامی در دفاع مشروع علیه متجاوز وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

ناصر کنعانی تصریح کرد: رویکرد دوگانه برخی کشورها از جمله این سه کشور در انتخاب گزینشی هنجارهای بین‌المللی و جانبداری اسف‌بار این کشورها از رژیم آپارتاید صهیونیستی نه تنها کمکی به کاهش تنش در منطقه نمی‌کند بلکه موجب تشویق متجاوز و تشدید اقدامات وحشیانه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شده است.

دستگیری یک تیم تروریستی/ تخریب بنایی تاریخی/ واکنش به «گشت رجیستری»

جزئیات مصوبه امروز شورای عالی بورس

اقتصادی - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امروز در جلسه شورای عالی بورس، موضوع انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالا مطرح شد و شورا با کلیات آن موافقت کرد. به این ترتیب، شرکت‌های صادرات محوری که نیازمند تامین مالی هستند، می‌توانند از طریق انتشار این اوراق، در بورس کالا، تامین مالی کنند.

مجید عشقی با اعلام خبر انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالا، گفت: انتشار این اوراق به معنی پیش‌فروش بلندمدت کالای این شرکت‌ها، با تسویه ارزی است. بر این اساس، شرکت‌ها می‌توانند برای پروژه‌های بزرگ فعلی خود تامین مالی کنند و از محل صادرات کالاهای تولید شده از خطوط تولید جدید، بازپرداخت مبلغ تعهدشده اوراق را انجام دهند.

واکنش به «گشت رجیستری تلفن همراه در مترو»

اجتماعی - به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کنترل رجیستری تلفن‌های همراه از سوی پلیس در ایستگاه‌های مترو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با رد این موضوع از آغاز طرح مقابله موثر با سارقان موبایل توسط پلیس مترو خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون اجرای طرح گشت رجیستری تلفن همراه در ایستگاه‌های مترو، اعلام کرد:  با رصدِ صورت گرفته طی مدت کمی از اجرایِ طرح، نرخِ روزانه سرقتِ تلفن همراه در متروها کاهشِ چشمگیری یافته و به همین میزان دستگیری و بازداشت تعداد قابل ملاحظه‌ای از سارقان که محیط تخصصی جرمشان در ایستگاه‌هایِ مترو است افزایش داشته است.

دستگیری یک تیم تروریستی/ تخریب بنایی تاریخی/ واکنش به «گشت رجیستری»
قبرستان عمو زین‌الدین

تخریب یک بنای تاریخی

استان‌ها - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز با اعلام خبر تخریب غسال‌خانه قبرستان عمو زین‌الدین از اعلام شکایت رسمی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز علیه عاملین تخریب این اثر ثبتی و تاریخی خبر داد.

این اثر ارزشمند تاریخی درحالی تخریب شده است که در ۱۳۸۴ به‌شماره ۱۱۹۷۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و برابر با قانون هرگونه دخل، تصرف، توسعه، مرمت و بازسازی صرفاً با تأیید و نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دشتی میسر است.

دستگیری یک تیم تروریستی 

نیروهای امنیتی و انتظامی از دستگیری یک تیم چهار نفره پشتیبانی‌کننده (انتقال‌دهنده محموله‌های انفجاری) وابسته به گروه تروریستی جیش الظلم در روستای قادر آباد (جارو) خاش خبر دادند.

در این اقدام عملیاتی ۷ قبضه سلاح کلاش، ۳ قبضه سلاح ام فور آمریکایی، ۳ موشک آرپی جی، چهار دستگاه بیسیم و مهمات مربوطه قبل از هرگونه اقدام خرابکارانه کشف و ضبط شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha