• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403061710106
  • خبرنگار : 71661

تحلیلگر آمریکایی: تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

تحلیلگر آمریکایی: تبعات درگیری با ایران فاجعه‌بار است

نویسنده آمریکایی معتقد است درگیری آمریکا با ایران یعنی خطر برای ۴۰ هزار نظامی آمریکایی در منطقه، کمبود منابع نظامی برای نظامیان آمریکایی در دیگر نقاط جهان و بدل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر آمریکایی و عضو اندیشکده «اولویت‌های دفاعی»، درگیری نظامی آمریکا با ایران را یک اقدام بدون دستاورد توصیف کرده که هزینه‌های گزافی را به واشنگتن تحمیل خواهد کرد.

برخی از قانون‌گذاران آمریکایی به‌صورت علنی خواستار استفاده از زور علیه ایران شده‌اند. ۲ روز پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور خواست در صورت تشدید درگیری یا کشته شدن اسرای صهیونیست، به تاسیسات نفتی ایران حمله کند. برخی سیاستمداران آمریکایی نیز قبل از حمله مستقیم، خواستار تهدید ایران هستند، با این امید که تهران برنامه هسته‌ای خود را رها کند.

به گزارش نیوزویک، هر بار که مناقشه‌ای در غرب آسیا روی می‌دهد، اغلب این پرسش مطرح می‌شود که آیا آمریکا باید با ایران وارد جنگ شود یا نه؟ بااین‌حال، «دنیل آر. دی‌پتریس» تحلیلگر آمریکایی در این گزارش تأکید می‌کند استفاده از نیروی نظامی علیه ایران تبعاتی خواهد داشت که همگی منفی و مخرب هستند.

او می‌گوید در وهله اول، تضمینی وجود ندارد که در صورت حمله آمریکا به ایران، حماس اسرای صهیونیست را آزاد کند، زیرا اگرچه تهران از حامیان حماس است، اما جنبش مقاومت فلسطین بیش از یک دهه عملاً دولت مستقر در غزه بوده و حدود ۳۰۰ میلیون دلار مالیات دریافت کرده است. تحلیلگر آمریکایی تأکید می‌کند که حماس تصمیم‌گیری‌های خود را به صورت مستقل انجام می‌دهد و تضمینی وجود ندارد که در صورت ورود ایالات متحده به جنگ با ایران، اسرای صهیونیست آزاد شوند.

از سوی دیگر، او اذعان می‌کند که حمله نظامی ایالات متحده به ایران یک پروژه سخت و پرهزینه خواهد بود، زیرا آمریکا باید از ده‌ها هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن و پدافندهای هوایی مستقر در غرب آسیا برای سرنگونی موشک‌های شلیک‌شده از سوی ایران استفاده کند و ۴۰ هزار نظامی آمریکایی مستقر در منطقه اهداف آسانی برای قدرت موشکی و پهپادی ایران خواهند بود.

چنین جنگی همچنین ده‌ها کشتی جنگی و زیردریایی آمریکایی را درگیر خواهد کرد تا از پایگاه‌های آمریکایی در خلیج‌فارس در برابر حمله متقابل ایران دفاع کنند. ازاین‌رو، ورود به جنگ با ایران یعنی درگیر شدن بخش عظیمی از منابع آمریکا در منطقه و کاهش توانایی نظامی این کشور در دیگر نقاط از جمله در ایندوپاسیفیک (مناطق مابین اقیانوس هند تا آرام).

علاوه بر این، تحلیلگر آمریکایی می‌گوید اگر هدف آمریکا از این حمله از بین بردن توانایی هسته‌ای ایران باشد، حتی تمام بمب‌های جهان برای دستیابی به این هدف کافی نیست، زیرا حتی در صورت از بین رفتن بخشی از انبارهای اورانیوم ایران، دانش دانشمندان هسته‌ای ایران که طی سه دهه گذشته به دست آمده، همچنان پابرجا بوده و بعد از پایان جنگ، دوباره عملیاتی خواهد شد.

او هشدار می‌دهد در صورت حمله آمریکا و شروع مجدد برنامه هسته‌ای ایران، این بار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امکان نظارت بر تأسیسات هسته‌ای ایران را نخواهد داشت و این امکان وجود دارد که تهران تصمیم بگیرد برای پیشگیری از حمله دوباره آمریکایی‌ها، به‌سوی سلاح هسته‌ای گام بردارد، حال‌آنکه در حال حاضر ایران چنین تصمیمی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۲۲:۳۷

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم (بدانید در اونجایی که شما فکر نمی‌کنید ما در نزدیک شما هستیم) ❤️شهید والا مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی ❤️ اگر فکر خامی به کلهٔ پوک دشمنان ایران اسلامی بزند،ما درون شهرهاشون با اونها درگیر میشیم.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۲۲:۵۳

به آمریکا و متحدانش کوچکترین اشتباه برابر نابودی کامل امکانات شما در آسیا و حتی اروپا منجر خواهد شد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۲۳:۰۹

اولا آمریکا جرات نداره که با ایران درگیر بشه. اما در صورت حماقت آنها ، ایران چنان بلایی بر سر نیروهای آمریکا در منطقه میاره و چنان ضربه مهلکی به آمریکا وارد میکنه که منجر به فروپاشی همیشگی آمریکا میشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۰:۱۰

سلام .زنده باد رهبر عزیزمان. زنده باد سپاه عزیزمان و ارتش غیور مان. جانم فدای رهبر.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۳:۲۶

درود به شما درود

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۷ ۲۳:۳۸

امریکا‌غلط کرده‌

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۰:۱۸

آمریکا اگر می‌توانست خیلی وقت پیش به ایران حمله میکرد.دفاع مقدس شناسنامه دفاعی و نظامی ماست.مرگ بر آمریکا

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۰:۲۴

آمریکا غلط میکنه جرات نداره

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۰:۲۷

آمریکا سگ کی باشه به فکر حمله به ایران باشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۰:۰۱

آمریکا غلط کرده به ایران حمله کنه مگه ما مردای این کشور مرده باشیم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۰:۲۷

هیچ وقت ایرانو با افغانستان یا عراق و.. مقایسه نکنید ایران یه شیره که نمیشه با دمش بازی کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۰:۲۹

درود بر رهبر

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۱:۱۲

زنده باد ایران آمریکا هیچ غلطی نمی کند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۱:۱۶

از یهودی جماعت هر فتنه ای سر میزنه.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۳:۲۱

آمریکا،بی جا میکنه،به کشورما حمله بکنه تا،آخرین نفس ازکشورمان دفاع میکنیم وآمریکا تو خواب نمیبنه که،وارد،جنگ با،مابشه،👊👊👊👊👊

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۴:۲۰

به نام خدا بقول شهید بهشتی به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۵:۵۷

آمریکایی جنابتکار کوچک تر از آن است که بتواند به راحتی جمهوری اسلامی ایران حمله کند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۸:۱۷

امریکا چهل ساله داره حرف مفت میزنه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۸:۵۳

خدا را شاکرم تا جوانانی مثل شماها هست آمریکا بقول امام رحمت الله هیچ غلطی نمی تواند بکند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۰۹:۱۹

اصلا امریکاغلط می کنه به ایران نگاه توهین آمیز جنگ طلبانه داشته باشه تا چشم تک تک نیروهاشونو توخاورمیانه دربیاریم .هنوز خشم مارا ندیدن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۳:۲۹

امریکا غلط کرده زنده باد ایران ایرانی زنده باد رهبرم

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۴:۱۰

خلیج همیشه فارس منطقه باروته برای تمام دنیا هیچ احمقی با نارنجک بی ضامن بازی نمیکنه نفت منطقه قطع شود تمام دنیا دچار مشکل حاد می‌شوند آمریکا هیچ وقت چنین حماقتی نمی‌کند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۴:۳۲

آمریکا هنوز خشم ایران رو نچشیده،و غلط میکنه به ایران حمله کنه،جرعت حمله نداره اگه بخواد کاری کنه بلایی سرش میاد که هیچوقت فراموش نشه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۵:۱۶

شما آمریکا ییها هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید خودتون میدونید چرا

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۶:۱۲

سلام ودورود برنیروهای مسلح رهبر عزیز ودانشمند آمریکا واشغالگران ازپس یک گروه ۳۰۰۰ نفری در سرزمین فلسطین بر نمیان اونوقت با ما غلط زیادی......

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۱۷:۰۷

بسم الرب الشهدا و الصدیقین .ما بسوی بمب اتم نمی‌رویم همانطوری که رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای فرمودند ...ما بدنبال سلاح هسته ای نیستیم...ولی اگر مجبور شویم سلاحهای متمایزی داریم .ایثارگر و فرزند شهید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۲۰:۳۴

آمریکا غلط کرده حمله کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۰۰:۰۰

لعنت بر شیطان بزرگ

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۹ ۰۴:۱۵

آمریکا حتی نمیتونه حرکت بعدی ایران رو پیش بینی کنه