• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403061810977
  • خبرنگار : 71469

پارالمپیک ۲۰۲۴/ امین‌زاده هشتمین طلایی کاروان ایران

پارالمپیک ۲۰۲۴/ امین‌زاده هشتمین طلایی کاروان ایران

احمد امین‌زاده در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم مسابقات پاراوزنه‌برداری پارالمپیک پاریس موفق به کسب مدال طلا شد.

به گزارش ایسنا، احمد امین‌زاده در دسته +۱۰۷ کیلوگرم مسابقات پاراوزنه‌برداری پارالمپیک پاریس با مهار وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی (در حرکت دوم) در جایگاه نخست قرار گرفت و موفق به کسب مدال طلا در آخرین روز این دوره از مسابقات شد.

یازدهمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با برگزاری رقابت پاراوزنه‌برداری در ورزشگاه «لا چاپله آرنا» پیگیری شد؛ جایی که احمد امین‌زاده، ملی‌پوش ایران در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم، به رقابت با حریفانی از غنا، بریتانیا، مصر، گرجستان، اوکراین و اردن پرداخت.

امین‌زاده در اولین تلاش زیر وزنه ۲۵۳ کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار آن شد تا خیلی زود اختلاف ۱۳ کیلوگرمی با نزدیک‌ترین رقیبش داشته باشد و در رده اول قرار بگیرد. او در دومین حرکت وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی را انتخاب کرد و عملکرد موفقیت‌آمیزش را در این حرکت نیز ادامه داد.

امین‌زاده که اولین حضورش در پارالمپیک را تجربه می‌کرد، در تلاش سوم و در شرایطی که مدال طلایش قطعی شده بود، در مواجهه با وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی سه چراغ سفید داوران را به خود اختصاص داد؛ بدین‌ترتیب امین‌زاده با رکورد ۲۶۳ به مقام قهرمانی دست یافت و هشتمین طلایی کاروان ایران لقب گرفت.

رقابت امروز در حالی برگزار شد که «جمیل الشبلی»، قهرمان دوره قبل که به دلیل وزن کمتر نسبت به منصور پورمیرزایی طلا گرفته بود، پس از ناکامی در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی از ادامه رقابت انصراف داد. همچنین نمایندگان اوکراین و گرجستان به ترتیب با ۲۵۱ و ۲۵۰ کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

با کسب این مدال، بازی‌های پارالمپیک پاریس رسما به پایان رسید و کاروان ایران هشت طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز را به دست آورد و با مجموع ۲۵ مدال در رده ۱۴ قرار گرفت.

پارالمپیک ۲۰۲۴/ امین‌زاده هشتمین طلایی کاروان ایران

امین‌زاده: پس از ۱۵ سال سختی به این طلا رسیدم/ در پاریس مصدوم شدم و رکورد اصلی‌ام را نزدم

احمد امین‌زاده پس از قهرمانی در دسته فوق سنگین رقابت‌های وزنه‌برداری پارالمپیک پاریس اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که بعد از پانزده سال سختی کشیدن به این مدال طلا رسیدم. من سختی‌های بسیار زیادی را برای این مدال کشیدم. روزی که به پاریس رسیدم، در تمرینات و زیر یک وزنه سبک دچار پارگی از ناحیه سینه سمت چپ شدم. از دکتر براتی و همچنین حسین توکلی و احمد ملاحسینی تشکر می‌کنم که در این مدت کمک زیادی به من کردند.

او افزود: رکورد اصلی‌ام ۲۸۰ کیلوگرم بود اما به دلیل همین مصدومیت نتوانستم به آن برسم. انشاءالله بتوانم در مسابقات بعدی جبران کنم و به این رکورد برسم.

امین‌زاده درباره فاصله رکوردهایش با حریفان گفت: من در مسابقات امارات که اسفندماه برگزار شد، اختلاف ۲۵کیلوگرمی با حریفان داشتم و اول شدم اما در پارالمپیک پاریس به دلیل مصدومیتی که دچارش شدم، نتوانستم وزنه‌های خودم را بزنم. باز هم خدا را شکر می‌کنم که شرمنده مردم و خانواده‌ام نشدم و این مدال را به همه ملت ایران تقدیم می‌کنم که لایق بهترین‌ها هستند.

او که پیش از انجام مصاحبه اشک می‌ریخت، در این باره عنوان کرد: این به خاطر پانزده سال زجرکشیدن بود.

امین‌زاده درباره پس‌گرفتن عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار پارالمپیک که دوره قبل از دست ایران خارج شده بود، تصریح کرد: ما در دوره‌های قبلی اسطوره‌های زیادی داشتیم که می‌توان به کاظم رجبی، مرحوم سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی اشاره کرد. خدا را شکر توانستم این مدال را برای ایران به ارمغان بیاورم و انشاءالله بتوانم سالیان سال برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha