• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403061810987
  • خبرنگار : 71468

پایان پارالمپیک پاریس با کسب ۸ طلا، ۱۰‌ نقره و ۷ برنز و عنوان چهاردهمی کاروان ایران

پایان پارالمپیک پاریس با کسب ۸ طلا، ۱۰‌ نقره و ۷ برنز و عنوان چهاردهمی کاروان ایران

کاروان ایران با کسب هشت طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز و قرارگرفتن در رده چهاردهم به کارش در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد.

به گزارش ایسنا، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید و کاروان ایران با هشت نشان طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز در رده چهاردهم جدول مدالی قرار گرفت.

در روز پایانی بازی‌ها، علی‌اکبر غریب‌شاهی در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و احمد امین‌زاده در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم (دسته فوق سنگین) پاراوزنه‌برداری مدال طلا گرفتند.

 ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با دوازده طلا، یازده نقره و یک برنز در رده سیزددهم جدول مدالی قرار گرفته بود.

اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

مدال طلا: ساره جوانمردی در پاراتیراندازی، امیرحسین علیپور، یاسین خسروی و سعید افروز در پارادوومیدانی، روح‌الله رستمی، علی‌اکبر غریب‌شاهی و احمد امین‌زاده در پاراوزنه‌برداری و تیم ملی والیبال نشسته

مدال نقره: فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو، ظفر ذاکر، حسن باجولوند، مهدی اولاد، هاجر صفرزاده و علی پیروج در پارادوومیدانی، تیم میکس کامپوند (با ترکیب فاطمه همتی و هادی نوری) و سیدمیثم بنی‌طبا در پاراجودو

مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتکواندو، پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی، علیرضا مختاری، الهام صالحی و علی‌اصغر جوانمردی در پارادوومیدانی، محمدرضا عرب‌عامری در پاراتیروکمان و محسن بختیار در پاراوزنه‌برداری

در این دوره از بازی‌ها چین با ۹۴ طلا، ۷۶ نقره و ۵۰ برنز اول شد. بریتانیا با ۴۹ طلا ۴۴ نقره و ۳۱ برنز در رده دوم قرار گرفت و آمریکا با ۳۶ طلا، ۴۲ نقره و ۲۷ برنز در رده سوم ایستاد.

جدول مدالی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

پایان پارالمپیک پاریس با کسب ۸ طلا، ۱۰‌ نقره و ۷ برنز و عنوان چهاردهمی کاروان ایران

پایان پارالمپیک پاریس با کسب ۸ طلا، ۱۰‌ نقره و ۷ برنز و عنوان چهاردهمی کاروان ایران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۸ ۲۰:۳۸

تبریک به ورزشکاران پارا المپیکی و ملت ایران. دستتان در بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی و نشان دادن استعدادهای این مملکت حتی در زمانی که دشمنان با تحریمهای غیر قانونی دست دولت ایران را از فراهم کردن پشتیبانی در حق این قهرمانان کوتاهتر کرده اند درد نکند.