• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403061810982
  • خبرنگار : 71469

روز شیرین پارالمپیک پاریس برای ایران با ۲ مدال طلا

روز شیرین پارالمپیک پاریس برای ایران با ۲ مدال طلا

ورزشکاران ایران در آخرین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس موفق به کسب دو مدال طلا شدند.

به گزارش ایسنا، ورزشکاران ایران در یازدهمین و آخرین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته پاراوزنه‌برداری به رقابت پرداختند که حاصل حضور آنها کسب دو مدال طلا بود.

نتایج ورزشکاران ایران در روز پایانی پارالمپیک پاریس:

علی‌اکبر غریب‌شاهی: مسابقات پاراوزنه‌برداری در سالن لاچاپله‌ آره‌نا برگزار شد و علی‌اکبر غریب‌شاهی، ملی‌پوش ایران در دسته ۱۰۷ کیلوگرم، به مصاف رقیبانی از امارات، برزیل، مالزی، آمریکا، ژاپن، مکزیک، ازبکستان و مغولستان رفت. غریب‌شاهی که چهار قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، در حرکت اول خود وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با موفقیت بالای سر برد و رکورد پارالمپیک را هم شکست. او که رکورددار جهان هم محسوب می‌شود در دومین حرکتش وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را درخواست داد که به‌درستی آن را مهار کرد و یک بار دیگر رکورد شکست. سومین حرکت غریب‌شاهی وزنه ۲۶۱ کیلوگرمی بود که در مهارش ناموفق بود و در نهایت با همان رکورد ۲۵۲ کیلو قهرمان پارالمپیک پاریس شد و هفتمین مدال طلای کاروان ایران در پارالمپیک پاریس را به دست آورد.

روز شیرین پارالمپیک پاریس برای ایران با ۲ مدال طلا

احمد امین‌زاده: در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم مسابقات پاراوزنه‌برداری پارالمپیک پاریس نیز احمد امین‌زاده با مهار وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی (در حرکت دوم) در جایگاه نخست قرار گرفت و موفق به کسب مدال طلا در آخرین روز این دوره از مسابقات شد. امین‌زاده در اولین تلاش زیر وزنه ۲۵۳ کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار آن شد تا خیلی زود اختلاف ۱۳ کیلوگرمی با نزدیک‌ترین رقیبش داشته باشد و در رده اول قرار بگیرد. او در دومین حرکت وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی را انتخاب کرد و عملکرد موفقیت‌آمیزش را در این حرکت نیز ادامه داد. امین‌زاده که اولین حضورش در پارالمپیک را تجربه می‌کند، در تلاش سوم و در شرایطی که مدال طلایش قطعی شده بود، در مواجهه با وزنه ۲۶۳ کیلوگرمی سه چراغ سفید داوران را به خود اختصاص داد؛ بدین‌ترتیب امین‌زاده با رکورد ۲۶۳ به مقام قهرمانی دست یافت و هشتمین طلایی کاروان ایران لقب گرفت.

روز شیرین پارالمپیک پاریس برای ایران با ۲ مدال طلا

با کسب این مدال، بازی‌های پارالمپیک پاریس رسما به پایان رسید و کاروان ایران هشت طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز را به دست آورد و با مجموع ۲۵ مدال در رده چهاردهم قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha