• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042617187
  • خبرنگار : 50105

مراسم عزاداری عاشورا در برخی کشورها

مراسم عزاداری عاشورا در برخی کشورها

ایسنا/خراسان رضوی مراسم عزاداری عاشورا در برخی کشورها با آیینی خاص برگزار شد.

نیوز گزارش کرد، برخی از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در شب عاشورا با گرامیداشت شهادت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به عزاداری پرداختند.

مسلمانان شیعه و سایر ادیان مختلف سعی می‌کنند روز تاسوعا که منسوب به برادر امام حسین (ع) است را عزاداری کنند.

از جنوب شرق آسیا، شیعیان و پیروان امام حسین (ع) به ویژه ایرانیان مقیم استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند، فیلیپین، سنگاپور، برونئی، تایلند، ویتنام، اندونزی و مالزی در شب عاشورا مراسم عزاداری ماه محرم را برگزار کردند.

عزاداری مردم انگلیس

مردم در انگلیس نیز مراسم عزاداری شب عاشورا برگزار کردند. آیین‌های ویژه شب عاشورا و ابراز عشق، ارادت و وفاداری به آرمان شریف امام حسین (ع) در مساجد و مراکز اسلامی در دهها نقطه در سراسر انگلستان برگزار شد.

شیعیان و محبان اهل بیت از ملیت‌های مختلف، در شب بارانی عاشورا در لندن در مرکز اسلامی انگلستان، یاد و خاطره شهدا و همراهان وفادار آنان را گرامی داشتند.

در مجمع جهانی اسلام که یکی دیگر از محل‌های تجمع ایرانیان و ملیت‌های مختلف در غرب لندن است، مراسم باشکوهی در شب عاشورای حسینی برگزار شد.

ادامه رسالت شهدای کربلا با کاشت درخت در پاکستان

جامعه مدنی در پاکستان با کاشت درخت به شهدای کربلا ادای احترام کرد.

در ماه محرم الحرام، کارزار کشت و زرع در کراچی به نام مقدس امام حسین (ع) آغاز شد.

اعضای جامعه مدنی گفتند که درختان محیطی پاک و مساعد را فراهم می‌کنند. در عین حال درختان برای سلامتی انسان نیز مفید هستند و هیچ زمانی بهتر از محرم برای شروع این کمپین نیست. برگزارکنندگان با بیان اینکه امام حسین (ع)، اهل بیت و یاران باوفایش در بیابان داغ و سوزان بدون سایه و آب برای بقای اسلام جان خود را فدا کردند، از این رو با ادای احترام به این ۷۲ شهید کربلا، ۷۲ نهال کاشته شد.

آنان گفتند جایی که این نهال‌ها کاشته شده در ایام محرم موکب‌ها و در روزهای عادی گذرگاه شلوغ خواهد بود. به همین مناسبت علما، شهروندان و دانش‌آموزان با کاشت درخت، عهد بستند تا به رسالت شهدای کربلا ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha