• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060301269
  • خبرنگار : 50663

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نقد دولت نباید منجر به تخریب آن شود

نقد دولت نباید منجر به تخریب آن شود
نخستین جلسه هیات دولت چهاردهم

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی گفت: نقد همیشه وجود دارد، اما تخریب نباید باشد و انتظار می‌رود نهادهای بالادستی نظارت خود را بر این موضوعات داشته باشند تا دولت بدون کمترین مشکل از سوی تخریب‌کنندگان به کار خود ادامه دهد.

احمد ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تشکیل کابینه فراجناحی دکتر پزشکیان و عمل به تشکیل دولت وفاق ملی، اظهار کرد: کشور از سال‌ها پیش با بحران‌های متعددی روبه‌رو است؛ بحران‌های اقتصادی، تحریم و فشارهای بین‌المللی، بحران‌های امنیتی، مسئله فلسطین و ورود اتباع از مشکلات ما هستند که برنامه مشخصی برای آن نداشته‌ایم.  در حال حاضر باید دنبال راه‌حل باشیم و هر دستگاهی در حوزه صلاحیت خود برای اجرای این راه‌حل‌ها فعالیت کند تا در کنار هم بتوانند پس از مسئله‌شناسی، با تمام توان به حل مسائل بپردازند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره شعار وفاق ملی دکتر پزشکیان در دوران انتخابات، افزود: در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نامزدی رأی آورد که شعارش وفاق بود و مردم به‌واسطه این شعار پای کار آمدند. دکتر پزشکیان به وفاق معتقد است و در عمل نیز باتوجه به کابینه معرفی‌شده، تلاش کرد توافق جمعی شکل گیرد و مجلس هم حمایت خود را انجام داد.

وی با تاکید به ضرورت عمل تمام دستگاه‌ها به وفاق ملی، بیان کرد: هرچند طبق معمول برخی مخالفت کردند، اما در مجموع این ضرورت کاملا بین لایه‌های حاکمیت احساس شد که باید وفاق شکل گیرد. آغاز این امر با نقش‌آفرینی تمام قوا در کشور شکل گرفت. حال دولت باید وارد سیاست‌گذاری شود، بحران‌ها را شناسایی و با اولویت‌بندی آنان را حل کند تا مردم متوجه شوند رأی آنان تاثیرگذار بوده و درصدی از مردم که در انتخابات شرکت نکردند، متوجه شوند دولت اثرگذار است و سرمایه اجتماعی خود را پای کار آورند.

ظریفیان با اشاره به اینکه طبق فرموده رهبری موفقیت دولت، موفقیت نظام است، عنوان کرد: اگرچه برخی سعی دارند بر خلاف وفاق و وحدت حرف‌هایی بزنند، اما نقش نهادهای بالادستی موثر است و انتظار داریم تک‌صداهای موجود سبب اختلال و تخریب نشود. نقد همیشه وجود دارد، اما تخریب نباید باشد و انتظار می‌رود نهادهای بالادستی نظارت خود را بر این موضوعات داشته باشند تا دولت بدون کمترین مشکل از سوی تخریب‌کنندگان به کار خود ادامه دهد.

دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی با اشاره به نقش نظارتی رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها نقش نظارت و نمایندگی افکار عمومی را دارند. رسانه باید از طرفی تریبونی برای افکار عمومی و از طرف دیگر ناظر بر عملکرد همه نهادها باشد. رسانه‌ها باید از بحث‌های جناحی و منافع کوتاه‌مدت، به سمت افکار عمومی و نظارت بر نهادهای قدرت بروند تا بازویی برای بهتر دیده و شنیده شدن مشکلات باشند.

انتهای پیامم 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha