• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060301600
  • خبرنگار : 30147

فرماندار خوشاب خبر داد:

در راستای محرومیت‌زدایی خوشاب۴۳ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

 در راستای محرومیت‌زدایی خوشاب۴۳ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار خوشاب گفت: همزمان با هفته دولت و در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم شریف و ولایتمدار شهرستان تعداد ۴۳ پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

محمودشم‌آبادی در حاشیه مراسم افتتاح چندین پروژه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در شهرستان خوشاب گفت: در این هفته ۳۱ پروژه با مجموع اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، تسهیلات و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و تعداد ۱۲ پروژه دیگر نیز با اعتبار مورد نیاز ۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات پروژه‌های افتتاحی در ۱۰ بخش هزینه شده است، تصریح کرد: بخش برق‌رسانی به مناطق شهری و روستایی با اعتبار ۲۹۵ میلیارد ریال شامل ۵ پروژه احداث شبکه برق‌رسانی تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار برای رفع افت ولتاژ و کاهش تلفات و پیشگیری از سرقت نصب سرچراغ، تعویض کنتورهای معیوب و... است.

فرماندار خوشاب اذعان کرد: بخش عمران و خدمات شهری شهرداری‌ها با مبلغ ۱۴۶۰۰ میلیارد ریال شامل ۹ پروژه آسفالت و زیرسازی معابر شهری، جمع‌آوری آب‌های سطحی و بلوک فرش در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یکی از اولویت‌های شهرستان را توجه به مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: بخش آب‌رسانی روستایی با اعتبار ۱۱۲ میلیارد ریال شامل ۳ پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب شرب روستایی چاهک، حفر و تجهیز چاه آب شرب روستایی فاز یک آب‌رسانی به روستای کوهدره، خرید یک دستگاه کامیون و تجهیزات برای آب‌رسانی سیار است.

شم‌آبادی با اشاره به اهمیت بخش صنعت، معدن و تجارت و اشتغال‌زایی اظهار کرد: اعتبارات این بخش ۱۰۵ میلیارد ریال است که شامل ۲ پروژه کارخانه تولید آجر سفال و تولید دستمال کاغذی می‌شود.

وی اعتبارات پروژه‌های مختلف بخش کشاورزی را ۱۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پروژه‌های کشاورزی شامل ۱۱ طرح مرمت و بازسازی قنوات، دو طرح انتقال آب با لوله، یک واحد ترمینال ضبط و فرآوری پسته و یک واحد پرورش قارچ خوراکی و... است.

فرماندار خوشاب افزود: همزمان با هفته دولت یک پروژه با اعتبار ۸۶ میلیارد ریال شامل احداث و آسفالت راه طبس به دیواندر در حوزه راه روستایی و بهسازی و تولید مسکن توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال شامل یک پروژه احداثی و ۳۷ واحد مسکن با پرداخت تسهیلات کم بهره افتتاح می‌شود.

وی همچنین ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات را مربوط به بخش عمران و خدمات روستایی دهیاری‌ها و بنیاد مسکن شامل ۲ پروژه اجرای طرح هادی و خرید ۲ مجموعه بازی پلی‌اتیلن برای پارک دانست و گفت: در حوزه ورزش نیز زمین چمن مصنوعی روباز در شهر سلطان‌آباد با اعتبار ۸ میلیارد به بهره‌برداری می‌رسد.

 شم‌آبادی اظهار کرد: بخش مخابرات و ارتباطات با اعتبار ۴ میلیارد ریال شامل ۲ پروژه، ۱۱ مورد نصب و راه‌اندازی سایت و ۱۲۶ مورد توسعه پورت ADSL و توسعه فیبر نوری است.

وی در ادامه به پروژه‌هایی که در این هفته کلنگ زنی می‌شود اشاره کرد و گفت: اعتبارات پروژه‌های کلنگ زنی در ۲ بخش عمران روستایی و برق‌رسانی به مناطق شهری و روستایی هزینه شده است.

فرماندار خوشاب افزود: بخش عمران روستایی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال از محل دهیاری و پروژه‌های بنیاد مسکن شامل ۹ پروژه زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر ۹ روستای شهرستان به مساحت ۲۷۵۰۰ مترمربع می‌شود.

وی افزود: در زمینه برق‌رسانی به مناطق شهری و روستایی ۴۰ میلیارد ریال برای ۳ پروژه احداث شبکه برق‌رسانی، تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار برای رفع افت ولتاژ و کاهش تلفات و پیشگیری از سرقت در نظر گرفته شده است.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از بخش‌های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب، دارای ۷۰ روستا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha