• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060301483
  • خبرنگار : 50091

مدیر جهاد کشاورزی:

۵۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواف تحویل سیلوهای ذخیره گندم شد

۵۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواف تحویل سیلوهای ذخیره گندم شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: برداشت گندم از سطح ۲۴۰۰ هکتار از مزارع غلات از اواسط خردادماه گذشته آغاز و در اواخر تیرماه نیز پایان یافت و میزان ۵۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خواف تحویل سیلوهای ذخیره گندم شد.

خالد فقیری اظهار کرد: تحویل گندم کشاورزان این شهرستان به مراکز خرید در دو سال گذشته، ۵۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: از این میزان، ۱۶۵۰ تن به مراکز خرید تعاون روستایی و مابقی به سیلوهای مراکز خرید در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، رشتخوار، گناباد و قائن تحویل گردیده که نسبت به سال گذشته بیش از ۸ درصد رشد و نسبت به دو سال گذشته رشد ۵۲ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: مدیران واحدهای مرتبط در قالب تیم برداشت، کار نظارت و بازدید مستمر بر عملیات برداشت از جمله نحوه مناسب برداشت، پیگیری تأمین سوخت ماشین‌آلات، کنترل و صدور معاینه فنی و نظارت بر کاهش ریزش و ضایعات محصول را برعهده داشته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: با تلاش کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان و ارائه نکات فنی، مبارزه به موقع با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، خوشبختانه محصول گندم سالمی به سیلوهای گندم ارسال شده است.

فقیری یادآور شد؛ مهم‌ترین ارقام گندم کشت شده در شهرستان خواف شامل ارقام پیشگام، حیدری، طلایی، سیروان و چمران است.

به گزارش مدیر جهاد کشاورزی خواف، از کل اراضی شهرستان خواف، ۱۸ هزار هکتار کشاورزی مشتمل بر ۱۰ هزار هکتار اراضی باغی و ۸ هزار هکتار اراضی زراعی و مهم‌ترین محصولات کشاورزی این شهرستان در زراعت شامل گندم، جو، کلزا، ذرت، در باغات نظیر پسته، زعفران، زیره و در سبزی و صیفی مانند خربزه و هندوانه است.

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۸ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha