• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042617136
  • خبرنگار : 30147

یک استاد حوزه علمیه:

شورای نگهبان عصاره محافظت و مواظبت از انقلاب و اسلام است

شورای نگهبان عصاره محافظت و مواظبت از انقلاب و اسلام است

ایسنا/خراسان رضوی یک استاد حوزه علمیه معتقد است: شورای نگهبان عصاره محافظت و مواظبت از انقلاب و اسلام در دیباچه قانون و سرلوحه عترت و آموزه‌های قرآن است.

 حجت‌الاسلام محمود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه امروز (۲۶ تیر ماه) سالروز تأسیس شورای نگهبان است، اظهار کرد: گرچه قضاوت‌های نادرستی درباره شورای نگهبان می‌شود، اما اهمیت این نهاد در انتخابات اخیر به عینه دیده شد.

وی به سخن امام راحل که فرمودند، اعضای شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، اشاره و بیان کرد: تشخیص شورای نگهبان نه‌تنها مخالف قانون و اسلام نیست، بلکه میزان است و همه باید بپذیریم.

این استاد حوزه با اعتقاد به اینکه شورای نگهبان هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد نظام از خط دین و اسلام منحرف شود، ادامه داد: قانون اساسی ستون فقرات است.

وی قضاوت‌های نادرستی را که بعضاً درباره شورای نگهبان می‌شود، جفا و خطرناک دانست و گفت: آنچه اسلام را مواظبت می‌کند و نمی‌گذارد به لغزش و پرتگاه نزدیک شود فقها، مجتهدان و حقوقدان‌هایی هستند که عصاره دین و قانون جمهوری اسلامی‌اند.

او با اشاره به اینکه اگر روزی شورای نگهبان تضعیف حیثیتی و هویتی شود، بدون شک ضربه جبران‌ناپذیری به کشور خواهد خورد، افزود: برخی، قضاوت‌های نادرستی درباره شورای نگهبان دارند.

رضایی بیان کرد: این افراد تشخیص‌ها و صلاحیت‌ها و این دیده‌بانی شورای نگهبان را زیر سؤال بردند و درباره قوانین کشور قضاوت‌های عجولانه می‌کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان عصاره محافظت و مواظبت از انقلاب و اسلام در دیباچه قانون و سرلوحه عترت و آموزه‌های قرآن است، افزود: همه موظف به حمایت از شورای نگهبان هستیم.

دولت چهاردهم در راستای احیای اعتماد و برگشت امید به مردم قدم بردارد

این استاد حوزه با بیان اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی برگزار شد، گفت: احزاب، گروه‌ها و اقشار مختلف مردم باید به کمک دولت بیایند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد و معیشت مردم که دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب است باید مورد توجه دولت چهاردهم قرار گیرد، بیان کرد: دولت چهاردهم در راستای احیای اعتماد و برگشت امید به مردم قدم بردارد.

رضایی با اعلام اینکه اگر مردم در کنار دولت باشند و همراه شوند دنیا نخواهد توانست در برابر ایران و اسلام بایستد، اظهار کرد: مسئولان به حرف‌ها و قول‌هایی که می‌دهند عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه از گفتن حرف‌هایی که به انقلاب ضربه می‌زند یا خدشه‌دار می‌کند باید پرهیز شود، بیان کرد: اگر مردم ناامید شوند دیگر نمی‌شود امید را به مردم برگرداند.

این استاد حوزه با بیان اینکه برگزاری سه انتخابات مهم در مدت ۵۰ روز در نهایت سلامت و آرامش بسیار اهمیت دارد، گفت: مردم چون همچنان امید به انقلاب دارند، میزان مشارکت دور دوم به نسبت دور اول افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه دشمنان باورهای مردم را هدف گرفته‌اند، ادامه داد: مردم با حضور پرشورشان توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

رضایی با اعلام اینکه دولت چهاردهم باید ادامه مسیر خدمت باشد و همه موظف به کمک هستیم، بیان کرد: منتخب مردم برای تحقق وعده‌های خود و برگشت امید به مردم تلاش کند.

وی با بیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید از توان همه احزاب و گروه‌های سیاسی و پتانسیل‌ها استفاده شود، اضافه کرد: امروز چشم دنیا به ایران و جبهه مقاومت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha