• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041913362
  • خبرنگار : 50081

معاون زیارت و گردشگری شهرداری خبرداد

برنامه‌ریزی و آمادگی شهرداری مشهد برای دهه پایانی ماه صفر

برنامه‌ریزی و آمادگی شهرداری مشهد برای دهه پایانی ماه صفر

ایسنا/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: ستاد دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد بیش از یک ماه است آغاز به کار کرده و در قالب کمیته‌های مختلف برنامه‌ ریزی‌هایی را اتخاذ و پیش‌بینی‌هایی را انجام داده است.

سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های زیارت و گردشگری شهرداری مشهد در ایام محرم و صفر اظهار کرد: عمده فعالیت‌ شهرداری مشهد برای زائران که موضوع خدمت‌رسانی است معطوف به ایام پایانی ماه صفر می‌شود، زیرا در آن ایام زائران بیشتری به مشهد مشرف می‌شوند و فعالیت ویژه ما در دهه پایانی ماه صفر است.

وی افزود: ستاد دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد بیش از یک ماه است که آغاز به کار کرده و در قالب کمیته‌های مختلف برنامه‌ریزی‌هایی را اتخاذ و پیش‌بینی‌هایی را برای ایام دهه پایانی صفر انجام می‌دهد تا بتوانیم میزبانی خوبی از زائران داشته باشیم.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد تصریح کرد: ما در ایام پایانی ماه صفر در قالب کمیته تکریم و استقبال از زائران، در خصوص ایستگاه‌های استقبال از زائر، گروه‌های خدمت‌رسان به زائران در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و ورودی‌های شهر، اسکان اضطراری، برنامه‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را در ایام دهه پایانی صفر نیز برای خدمت‌رسانی انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: در کمیته حمل‌ونقل مواردی برای بهبود رفت‌وآمد زائران در برنامه شهرداری مشهد پیش‌بینی شده است تا خطوط منتهی به حرم مطهر و تقویت ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو را افزایش دهیم. همچنین افزایش پارکینگ‌های موقت در اطراف حرم مطهر را خواهیم داشت. در حوزه خدمات شهری نیز رفت‌وروب و نظافت ورودی‌های شهر و مسیرهای منتهی به حرم مطهر و خدمات ویژه‌ای که در آن ایام پیش‌بینی می‌شود از جمله احداث بازارهای موقت ارزاق، سرویس بهداشتی‌های سیار، نانوایی‌های سیار و ... نیز جزو برنامه‌های شهرداری مشهد در ایام دهه پایانی صفر است.

بامشکی در خصوص برنامه‌های زیارت و گردشگری شهرداری مشهد در تابستان، خاطرنشان کرد: ما در تمام دوره‌ها به ویژه فصل تابستان پایگاه‌های راهنمایی و اطلاع‌رسانی زائران را در اطراف حرم مطهر داریم که فعال هستند و تعدادی از این پایگاه‌ها نیز به صورت ۲ شیفت برای زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه مفهومی زیارت واقع در بوستان وحدت فعال است و زائران می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. در این مکان علاوه بر فضای نمایشگاه، فضای کبوترانه هم برای کودکان در نظر گرفتیم تا کودکان بتوانند از این فضا نیز استفاده کنند.

مشهدگردی ویژه ایام تابستان در دستور کار شهرداری

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد بیان کرد: تورهای گذر تاریخی محلات و تور آرامگاه فردوسی نیز بستگی به درخواست زائران و مجاوران دارد که در صورت لزوم می‌توانیم خدمات مستمری در طول تابستان داشته باشیم. همچنین خدمات مورد نیاز زائران در سامانه میزبان مشهد اطلاع‌رسانی شده و خدمات دیگری مانند مشهدگردی ویژه ایام تابستان نیز در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha