• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050905573
  • خبرنگار : 50071

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خبر داد

تشکیل قرارگاه مقابله با مخلان امنیت روانی جامعه در فضای مجازی

تشکیل قرارگاه مقابله با مخلان امنیت روانی جامعه در فضای مجازی

ایسنا/خراسان رضوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از تشکیل قرارگاه مقابله با مخلان امنیت روانی جامعه در فضای مجازی خبر داد. .     

محمدحسین درودی در جلسه شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با تاکید بر ضرورت ایجاد امنیت پایدار در تمامی سطوح مختلف برای آحاد مردم اظهار کرد: یکی از مطالبات حال حاضر مردم از دستگاه قضایی برخورد با نشردهندگان اخبار کذب و همچنین افرادی که مروج خشونت بوده و موجب تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار اخبار غیرواقعی در بستر فضای مجازی می‌باشند، هستند که بر همین اساس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در چارچوب قوانین و مقررات و با تشکیل قرارگاهی این موضوع را رصد و پیگیری و متهمین را تحت تعقیب قضایی قرار خواهد داد. 

وی  ادامه داد: امروزه فضای مجازی دارای محاسن زیادی است و افراد با سلایق مختلف از آن بهره می‌برند حتی در حال حاضر شاهد گسترش روز افزون مشاغل اینترنتی هستیم و نیز رصد اخبار و اطلاعات در این بستر به لحظه و به سهولت انجام می شود، اما متاسفانه بعضاً افرادی تعمداً مبادرت به تولید اخبار غیرواقعی نموده و عده‌ای هم با این احساس که می‌توانند هر مطلبی را بدون توجه به صحت و سقم آن در این بستر منتشر کرده و امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کنند.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه معاندین و دشمنان مردم ایران با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین هستند و در این راستا اقدام به انتشار گسترده اخبار دروغین در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، ورزشی و ... در بستر فضای مجازی می‌کنند، اظهار کرد: رصد و برخورد با کسانی که این اخبار دروغین را آگاهانه یا غیرآگاهانه نشر می‌دهند ، حائز اهمیت و ضروری است و در غیر این صورت امنیت روانی جامعه مختل خواهد شد.  

 دادستان مشهد با بیان این مطلب که رصد و برخورد با مجرمین در فضای مجازی به معنای محدود کردن آزادی بیان نیست، گفت بر اساس مطالبات عمومی از دستگاه قضایی این قرارگاه با هدف برخورد با مجرمین و مخلین به امنیت روانی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و...  تشکیل شده است تا با برخورد قانونی با این افراد به‌زودی شاهد ایجاد بستری امن و مطمئن برای آحاد مردم باشیم.   

 به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان رضوی، درودی ادامه داد: البته یقین داریم با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و دادن تذکرات به موقع به افرادی که ناآگاهانه اقدام به انتشار اخبار دروغین و غیرواقعی در فضای مجازی می‌کنند، می‌توانیم شاهد کاهش محسوس نشر چنین اخباری در این بستر باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha