• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060200731
  • خبرنگار : 50405

علم‌الهدی:

دولت چهاردهم اخلاص و خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی را الگوی خود قرار دهد

دولت چهاردهم اخلاص و خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی را الگوی خود قرار دهد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: آغاز کار دولت چهاردهم در هفته دولت است و امیدواریم این دو الگو یعنی اندیشه مخلصانه و ولایت‌پذیری شهید رجایی و تلاش خستگی‌ناپذیر همراه با اخلاص شهید رئیسی به‌عنوان دو تابلو در برابر بینش عزیزان ما در این دولت قرار گیرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز دوم شهریور در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم الگوبرداری تمام مسئولین از شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری شهید دومی را هم در عرصه دولت و مدیریت کشور به‌عنوان الگو معرفی کردند و آن شهید رئیسی بود. رهبری اوصافی نظیر «مردمی بودن، رعایت تعامل و عزتمندی در سیاست خارجی، اعتقاد به توانایی‌های داخلی، اهتمام به طرح‌های بزرگ، زنده کردن امید و اعتماد در مردم، خستگی‌ناپذیری از کار و تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم، عدم توجه به ناسپاسی‌ها و اهل ذکر و دعا بودن» را در مورد شهید رئیسی بیان فرمودند و بر لزوم الگوبرداری مسئولین از این شهید تاکید کردند.

وی افزود: شهید رجایی در عرصه فکر، اخلاص، تقوا، ولایت‌پذیری و وابستگی به مقام ولایت و امامت نمونه بود؛ بزرگ‌ترین مسئله‌ای که شهید رجایی در ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش اعلام کرد، این بود که گفت «من مقلد امام هستم» که نشانی از اخلاص و صداقت او بود. حدود 40 سال بعد در 30 اردیبهشت 1403 نیز فردی شهید شد که به مدت 30 ماه، این اخلاص، تقوا و صداقت را در میدان عمل و اجرا نشان داد و الگوی عملیای برای شهیدان رجایی و باهنر شد که فکر و اخلاصشان الگو بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: آغاز کار دولت چهاردهم در هفته دولت است و امیدواریم این دو الگو یعنی اندیشه مخلصانه و ولایت‌پذیری شهید رجایی و تلاش خستگی‌ناپذیر همراه با اخلاص شهید رئیسی به‌عنوان دو تابلو در برابر بینش عزیزان ما در این دولت قرار گیرد.

علم‌الهدی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید موفقیت همه ما است» زیرا اگر این دولت و رئیس‌جمهور موفق نشود، مردم خسارت می‌بینند و ناامید می‌شوند. از این رو امیدواریم عزیزان ما برای خدمت به مردم و پیش از آن، خدمت به اسلام، انقلاب و ارزش‌های انقلاب توفیق پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی با بیان اینکه اگر توفیق خدمت به ارزش‌های انقلاب حاصل نشود، توفیق خدمت به مردم نیز حاصل نمی‌شود، گفت: امنیت، آرامش و سعادت دنیا و آخرت مردم در سایه تحقق‌بخشی ارزش‌های انقلاب است. اگر کسی فکر کند بدون ارزش‌های انقلاب، مردم می‌توانند سعادتمند بشوند یا زندگانی امن و مرفهی خواهند داشت، فکر غلطی است. اگر بدون توجه به ارزش‌های انقلاب و اسلام در عرصه معیشت، اقتصاد و رفاه مردم گام برداشته شود، اقتصاد و معیشت درست نمی‌شود. زیرا زندگی مردم با انقلاب و ارزش‌های انقلابی پیوند خورده است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه عزیزان ما در این دولت به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که موفقیت آنان مرهون یک اصل است، و آن زاویه نگرفتن با رهبری است، افزود: اگر این عزیزان دولت‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز تشکیل شدند را بررسی کنند، خواهند دید آنانی که با رهبری زاویه پیدا کردند، نه تنها در مدیریت موفق نشدند بلکه منفور مردم نیز شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha