• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403060301029
  • خبرنگار : 30057

دانش‌بنیان‌های اربعینی-۶

پایش وضعیت قلبی و اکسیژن خون در پیاده‌روی اربعین با تجهیزات پرتابل/درمان زخم‌های عمیق با پانسمان‌های پیشرفته

پایش وضعیت قلبی و اکسیژن خون در پیاده‌روی اربعین با تجهیزات پرتابل/درمان زخم‌های عمیق با پانسمان‌های پیشرفته
عکس تزئینی و آرشیوی است

رگ‌یاب پرتابل، تجهیزات پایش وضعیت قلبی-عروقی و اکسیژن خون، رادیوگرافی دندان، دستگاه فشار خون بدون کاف و انواع پانسمان‌های پیشرفته و پماد گیاهی راهکارهای دانش‌بنیان‌های کشور برای ارائه خدمت در پیاده‌روی اربعین است.

به گزارش ایسنا، مسائل مرتبط با بهداشت، سلامت و تجهیزات پزشکی از جمله چالش‌ها در مراسم اربعین است که شرکت‌های دانش‌بنیان با ساخت دستگاه‌هایی چون اکسیژن‌ساز پرتابل، تجهیزات احیای قلبی، سیستم مانیتورینگ علائم حیاتی جیبی و همچنین پانسمان‌های پیشرفته راهکارهایی را برای پاسخ به این نیاز در پیاده‌روی اربعین دادند.

رگ‌یاب پرتابل

یکی از شرکت‌های فناور رگ‌یاب پرتابل را ارائه داد که با استفاده از این دستگاه می‌توان به راحتی رگ‌های مناسب را برای تزریق پیدا کرد و تزریق یا نمونه برداری را انجام داد. این دستگاه در تمامی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها کاربرد دارد و برای نوزادان، کودکان و افرادی که رگ‌های آنها به راحتی پیدا نمی‌شود، بسیار کارآمد است.

این دستگاه شارژی بوده و به راحتی قابل حمل و استفاده است. نور این دستگاه برای پوست هیچ ضرری ندارد و ایجاد حساسیت نمی‌کند.

کیت احیای تنفسی

کیت احیای تنفسی (Resuscitator kit) شامل احیاکننده ریوی نیوماتیک و رگولاتور گاز فشار بالا دستاورد فناورمحور یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

احیا کننده ریوی نیوماتیک EasyVent یک احیا کننده پرتابل اورژانس پیش بیمارستانی است که با استفاده از انرژی اکسیژن فشرده بدون نیاز به برق و باطری عمل ونتیلاتور با فشار مثبت اکسیژن را انجام می‌دهد. به علت عدم استفاده دستگاه از برق و باتری، امکان اتصال و ایجاد جرقه در آن وجود ندارد.

از این رو این محصول می‌تواند در معرض گازهای منفجر شونده مانند اکسیژن و در محیط‌های استریل برای کلیه بیماران دچار اختلال در تنفس خودبخودی، بیماران ترومایی و بیماران با غلظت اکسیژن خون پایین، برای آمبولانس‌ها به منظور تهویه مکانیکی یا عملیات احیای قلبی-ریوی و در مراکز درمانی برای تهویه کوتاه مدت بیمار یا انتقال بیمار بین بخش‌های بیمارستانی استفاده می‌شود.

ونتیلاتور پرتابل

دستگاه احیا کننده ریوی نیوماتیک یک ونتیلاتور و احیا کننده پرتابل اورژانش پیش بیمارستانی است که با استفاده از انرژی اکسیژن فشرده بدون نیاز به برق و باتری عمل ونتیلاسیون با فشار مثبت اکسیژن را انجام می‌دهد.

این دستگاه در آمبولانس‌ها برای تهویه و احیای انسان در محیط‌های آلوده و سمی و در محیط بیمارستان برای تهویه کوتاه مدت بیمار یا انتقال بیماران استفاده می‌شود.

اکسیژن‌ساز پرتابل خانگی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه اکسیژن‌سازی پرتابل خانگی ۵ لیتر بر دقیقه را به بازار کشور معرفی کرد.

این دستگاه به دلیل سبکی و حمل راحت به خاطرداشتن چرخ در زیر دستگاه پرکاربردترین دستگاه برای مصارف خانگی است. وزن این دستگاه ۱۳ کیلوگرم است که با برق کار می‌کند و دارای سیستم هوشمند و آلارم خودکار برای حرارت زیاد، فشار کم یا زیاد و یا قطعی برق است.

از سوی دیگر این دستگاه ۳۷ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی دارد.

دستگاه ECG پرتابل

این دستگاه یک سیستم مانیتورینگ علایم حیاتی قابل حمل (جیبی) با قابلیت اتصال بدون سیم به اپلیکیشن گوشی موبایل و نرم افزار اختصاصی ثبا و تحلیل است که سیگنال‌های نوار قلب و تغییر حجم خون داخل را به طور همزمان ثبت می‌کند و میزان سطح اشباع اکسیژن خون، نرخ تنفس و ضربان قلب را محاسبه می‌کند و فشار خون را تخمین می‌زند.

این دستگاه یک پلتفرم بستر داده محور بین پزشکان و بیماران در راستای پایش سلامت افراد جامعه و افزایش کیفیت سرویس‌دهی برای جامعه پزشکی به شمار می‌رود.

دستگاه رادیوگرافی پرتابل دندان

رادیوگرافی دندان ساخت یکی از شرکت‌های دانش بنیان است که قابلیت نصب بر روی هر گونه پایه و با ریموت کنترل را دارد.این دستگاه علاوه بر مزیت‌های رادیوگرافی معمولی می‌تواند برای کارهای اورژانس و درمانگاه صحرایی و جراحی ایمپلنت مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه برای معاینه و تشخیص برای درمان ریشه و ترمیم دندانپزشکی کاربرد دارد.

دستگاه قابل حمل سونوگرافی

دستگاه اکوکاردیوگرافی مبتنی بر امواج اولتراسوند ساخت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که برای مشاهده قلب و تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی کاربرد دارد.

دستگاه فشار خون بدون کاف

دستگاه فشار خون بدون کاف یک سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که برای پایش علایم حیاتی به طور خاص فشار خون و بدون کاف فشار خون ساخته شده است.

از این دستگاه می‌توان برای پایش ضربان قلب، نوار قلب و اکسیژن خون بیماران قلبی و عروقی بهره‌برداری کرد. این سیستم همچنین قادر است تاریخچه داده‌های اندازه‌گیری شده توسط سخت‌افزار طراحی شده را جمع‌آوری کند.

کیوسک داروی فوری

این محصول یک سامانه معاینه از راه دور به کمک ارسال تصاویر رادیولوژی، ارسال سیگنال‌های حیاتی و گزارش‌های متنی و صوتی شرح حال بیمار از یک سو و ارائه دستورات به صورت متن و یا صوت و در موارد خاص همچون جراحی از راه دور به صورت مکانیکی توسط پزشک است.

این ماشین سیار به تعدادی بیمارستان تخصصی به صورت همزمان در تهران متصل است و با تجهیزات الکترونیکی مستقر در ماشین از طریق اینترنت به معاینه زائران توسط پزشکان به صورت مجازی می‌پردازد.

پانسمان نانویی با ترمیم سریع

پانسمان نانوکریستال نقره یک پانسمان با پوشش از نانو کریستال‌های نقره است که توسط روش احیای شیمیایی، نقره بر روی الیاف پانسمان نشانده شده است.

این لایه با آزادسازی آهسته یون نقره اثرات ضدمیکروبی و ضد التهابی خود را اعمال می‌کند و برای درمان سوختگی‌ها، زخم‌های دیابتی و زخم‌های مزمن و بستری کاربرد دارد.

پماد آفتاب سوختگی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس فرآورده‌های گیاهی و طبیعی پمادی را برای آفتاب سوختگی عرضه کرده است. این پماد برای درمان انواع زخم‌های ناشی از سوختگی‌های سطحی و عمیق در درجات ۱ تا ۴ کاربرد دارد.

این محصول دارای خاصیت آنتی باکتریال و خاصیت ضد التهابی است و اثر ضد اسکار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha