• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060100299
  • خبرنگار : 30147

فرماندار تایباد:

بیش از ۲۰۰۰ زائر افغانستانی اربعین وارد مرز دوغارون شدند

بیش از ۲۰۰۰ زائر افغانستانی اربعین وارد مرز دوغارون شدند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار تایباد گفت: تا به امروز پنج‌شنبه ۲۰۳۰ نفر زائر افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی و عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق گذرگاه مرزی دوغارون وارد کشور شدند.

مهدی شیردل در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز پنج شنبه سومین روزی است که پذیرای زائرین اربعین در مرز برادری گذرگاه زمینی دوغارون شهرستان تایباد هستیم.

وی با اشاره به اینکه روز به روز بر تعداد زائران افزوده می‌شود، تصریح کرد: امروز برابر گزارش‌های سرکنسولگری ایران در کشور افغانستان ۱۵۰۰ نفر نیاز ناوگان مسافری ایرانی برای زائران بوده است.

فرماندار تایباد با بیان اینکه این آمار به جز زائرانی هست که با اتوبوس‌های افغانستانی آمده‌اند، افزود: طی دو روز گذشته ۵۳۰ زائر افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی و عزاداری‌های پایانی ماه صفر از طریق گذرگاه مرزی دوغارون وارد کشور شدند.

بیش از ۲۰۰۰ زائر افغانستانی اربعین وارد مرز دوغارون شدند

وی خاطرنشان کرد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته در حسینیه شهید سلیمانی در موکب مرکزی امکانات لازم برای پذیرایی از زائران به خوبی فراهم شده است.

شیردل با اعلام اینکه برای استقبال هرچه بهتر از زائران افغانستانی ۱۰ موکب درمانی، فرهنگی، خدمات و پذیرایی در مرز دوغارون برپا شده است، بیان کرد: زائران پس از ورود به مرز دوغارون ضمن اطعام و پذیرایی به نماز و عبادت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از توان نیروهای مردمی، ۲۵۰ نفر به صورت خودجوش به زائران در مرز خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که تا زمینه عبور آسان و بدون دغدغه زائران از مرز دوغارون فراهم شود.

فرماندار تایباد با بیان اینکه در این درگاه مرزی مهیای کرامت و استقبال از زائران عزیز هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه زائران از شهرهای هرات، قندهار، مزار شریف و کابل وارد این مرز رسمی شدند و مورد استقبال ستاد اربعین شهرستان تایباد قرار گرفته‌اند، بیان کرد: زائران از شهرها و اطراف ولایت‌های مختلف افغانستان وارد کشور می‌شوند.

شیردل در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای انتقال زائران افغانستانی به مرز چذابه گفت: در این خصوص بخشی از ناوگان افغانستان استفاده می‌شود و تعدادی هم که کاروانی هستند ولی پیش‌بینی وسیله نقلیه برای عزیمت از مرز دوغارون به مرز چذابه نکرده‌اند با هماهنگی سازمان راهداری وسیله نقلیه پیش‌بینی شده و از ناوگان ایران استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز پنج شنبه ۵۰ دستگاه اتوبوس برای عزیمت زائران از مرز دوغارون به مرز چذابه پیش‌بینی شده است، گفت: تعداد گیت‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار گیت به هشت گیت افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha