• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060200837
  • خبرنگار : 30147

بخشدار مطرح کرد

ضرورت ارتقای سرولایت در خراسان رضوی به شهرستان

ضرورت ارتقای سرولایت در خراسان رضوی به شهرستان

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سرولایت با اشاره به چالش‌ها و مشکلات این منطقه گفت: از جمله خواسته‌های به حق و مطالبات مردمی ارتقای منطقه به شهرستان است.

باقر صدیقی در گفت و گو با ایسنا هم چنین ارتقای درجه راه روستایی و جاده ترانزیتی آسیای میانه، توجه به مشکلات حوزه راه‌های روستایی، رفع مشکلات ناحیه صنعتی، رفع مشکلات معیشتی و کشاورزی، احیای قنوات به دلیل خشکسالی‌های اخیر، توجه به مراتع و توسعه کشت گیاهان دارویی و لزوم اجرای طرح‌های نوین کشاورزی و آبخیزداری، توجه به وضعیت گردشگری و زائری منطقه، ساماندهی معادن، راه‌اندازی و تعیین تکلیف جاده بام- چکنه، رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان منطقه و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب شرب در جهت کاهش تنش آبی را از دیگر ضروریاتی دانست که توجه به آنها مورد تأکید مسئولان و مردم بخش سرولایت است.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، شهید جمهور و همراهان ایشان و همچنین تبریک کسب رأی اعتماد اعضای جدید دولت وفاق ملی؛ از افتتاح و بهره‌برداری ۲۵ طرح و پروژه در هفته دولت با رقم اعتباری هزار میلیارد ریال خبر داد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در بخش‌های عمران، خدمات، کشاورزی و ورزشی افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید، تصریح کرد: علاوه بر ۲۵ پروژه هم چنین ۱۵ برنامه فرهنگی و اجتماعی در طول هفته دولت در بخش سرولایت اجرا، افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

صدیقی افزود: در راستای اجرای اهداف و سیاست‌های دولت محترم وفاق ملی و به منظور تلاش برای توسعه و پیشرفت منطقه این برنامه‌ها و پروژه‌ها پیگیری و با همکاری دستگاه‌های مرتبط به سرانجام رسیده است.

نماینده عالی دولت در سرولایت با اشاره به مبلغ اعتباری این تعداد پروژه گفت: مبلغ اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه یک هزار میلیارد ریال است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این موارد شامل اجرای طرح آب‌رسانی روستاهای کلاته فشای و حسن‌آباد از چاه چکنه و تجهیز چاه بیدخان، ۱۱ پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار، نصب ترانس و اصلاح روشنایی معابر روستایی، ۳ پروژه افتتاح سایت دکل همراه اول و توسعه پورت تلفن ثابت، ۶ پروژه کشاورزی شامل خط انتقال لوله آب، مرمت و احیای قنوات، افتتاحیه شرکت تعاونی دامداران و عاملیت توزیع کود، افتتاح پروژه ایمن‌سازی و بهسازی ورودی شهر چکنه و پل دو دهانه جاده‌ای و بازدید پیشرفت پروژه مسکن ملی سایت شهید شوشتری، بهره‌برداری مسکن روستایی کمیته امداد، افتتاح زمین چمن مصنوعی و دفتر شورای حل اختلاف در روستای برزنون است.

صدیقی در ادامه تصریح کرد: چندین طرح و برنامه عمرانی و کشاورزی دیگر نیز در دست اقدام است که انشاالله در ایام دهه مبارک فجر افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد.

 وی در پایان از زحمات تمامی اعضای شورای اداری، شوراهای اسلامی و دهیاران در توسعه منطقه و همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رسانی خدمات دولت به مردم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha