• جمعه / ۲۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401092516822
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه ملایر:

توجه ایران به شرق به معنی وابستگی ما به شرق نیست

توجه ایران به شرق به معنی وابستگی ما به شرق نیست

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر تاکید کرد: توجه ایران به شرق به معنی وابستگی ما به شرق نیست بلکه معاملات با شرق است و برخی تفاسیر در مورد این موضوع، در واقع جنگ روایت ها و جنگ رسانه ای دشمن است.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری جمعه ۲۵ آذرماه در خطبه های نمازجمعه ملایر، به سفر رئیس جمهور چین به عربستان اشاره و تصریح کرد: تفاسیر مختلفی از این سفر توسط رسانه ها صورت گرفت اما در واقع این سفر یک سفر تجاری با امضای قراردادهای بزرگ بوده است.

برقراری به برخی تفاسیر مبنی بر اینکه چین شریک راهبردی ایران است، اشاره کرد و گفت: چین جزء کشورهای شریک ما است اما سطح شراکت ما به سطح راهبردی نرسیده است.

وی ضمن تقدیر از کامیونداران و افرادی که حمل و نقل باری کشور را بر عهده دارند، بیان کرد: حقیقتا این افراد با بصیرت هستند چراکه بارها از سوی رسانه های معاند مورد دعوت قرار گرفتند تا  اعتصاب و توقف کنند اما هرگز به دشمن پاسخ مثبت ندادند.

برقراری با تاکید بر اینکه این افراد از سوی دشمن بارها مورد تهدید و حمله قرار گرفتند اما هرگز تسلیم حرف های دشمن نشدند و از ولایت دفاع کردند، افزود: این روز باید در تاریخ حمل و نقل کشور ثبت شود و مسئولان باید ویژه مشکلات این مجموعه را حل کنند چراکه نشان دادند واقعا به اسلام و انقلاب پایدار هستند.

وی در ادامه به ایام فاطمیه اشاره و مطرح کرد: باید در این ایام بیش از دیگر ایام سال نسبت به شناخت شخصیت حضرت زهرا(س) توجه و بصیرت داشته باشیم.

برقراری ادامه داد: با توجه به اینکه حضرت فاطمه(س) جایگاه والایی نزد خدا دارد، اگر ایشان از اعمال ما رضایت داشته باشد خدا هم راضی است و غضب ایشان باعث غضب خدا می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه ما دو نوع غضب داریم که برخی منفی و برخی مثبت است، تصریح کرد: غضبی که باعث ناراحتی و ایجاد مشکلات است، نهی شده و این نوع غضب از سوی شیطان است اما غضبی که پیامبر(ص) فرمود «غضب خدا در غضب حضرت زهرا(س) است»، مقدس است چراکه مساله امامت و ولایت امیر مؤمنان(ع) و امامت و ولایت پای کار بوده است.

امام جمعه ملایر گفت: خشم حضرت زهرا(س) همیشه از غاصبان ولایت بوده و آنها نفرین شده و مورد غضب حضرت زهرا(س) تا قیامت خواهند بود.

برقراری با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه مطرح کرد: یکی از اهداف دشمن قرار دادن حوزه و دانشگاه در مقابل هم است. در اغتشاشات اخیر نیز این موضوع را دیدیم. دین هرگز در تقابل با صنعت نیست بلکه دین می‌گوید باید خودکفا باشیم.

وی ضمن خداحافظی از مردم ملایر بعد از شش سال و چهار ماه خدمت در این شهر، اظهار کرد: مردم ملایر مردمی مومن و خوب و حضور آنها در نمازهای جمعه بسیار باشکوه بوده ‌است.

برقراری بیان کرد: در جابجایی بنده کسی نقش نداشته و تصمیمات و برنامه‌های نمازجمعه از مرکز انجام می‌شود و تصمیم از مرکز بوده است.

امام جمعه ملایر در پایان از همه اقشار جامعه و مردم ملایر، نهادها و دستگاه های اجرایی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها و.... تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha