• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040704283
  • خبرنگار : 50471

در دولت سیزدهم صورت گرفت

ایجاد ۷۰۰۰ فرصت شغلی در نهاوند

ایجاد ۷۰۰۰ فرصت شغلی در نهاوند

ایسنا/همدان رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند گفت: در دولت سیزدهم حدود ۷۰۰۰ فرصت شغلی در شهرستان نهاوند ایجاد شده است.

شهریار مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود ۱۴ سال است که اداره کاریابی در شهرستان نهاوند ایجاد شده که در این مدت حدود ۱۰هزار نفر در سامانه جستجوی شغل و مرکز کاریابی در شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که تنها در طول مدت دولت سیزدهم بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از مجموع این اشتغال را در شهرستان ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه برخی فرصت‌های شغلی وجود دارند اما متقاضی کار برای آن‌ها وجود ندارد، افزود: در این راستا در سال‌جاری ۲۲ دستگاه اجرایی را مکلف کردیم که یک‌هزارو ۸۵۰ شغل در شهرستان ایجاد کنند و تاکنون برای ١٦٩ نفر ایجاد شغل شده که ۱۲ درصد تعهد اشتغال شهرستان در سال‌جاری است.

مرادی تصریح کرد: در سال گذشته نیز هم سهمیه ایجاد اشتغال شهرستان ۲هزار و ۲۱۹ نفر بود که در پایان سال توسط ۲۱ دستگاه اجرایی، برای ۲هزارو ۷۲۴ نفر شغل ایجاد شد و رتبه چهارم استان برای عملکرد ایجادی به تعهدی تغییر پیدا کرد و نسبت به سال قبل چهار پله صعود داشتیم.

وی با بیان اینکه اداره صمت شهرستان  بیشترین تعهد ایجاد اشتغال را در سال جاری  دارد و باید برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کند، ادامه داد: تاکنون امور زندان‌ها با ایجاد اشتغال برای ۱۶ نفر، ۱۶۰ درصد تعهد اشتغال خود را محقق کرده و رتبه اول را در شهرستان دارد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هم در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۲ میلیارد سهم شهرستان نهاوند بود که پنج میلیارد جذب شد که به تعداد ۸۰ پرونده و درصد پرداخت ۴۰ درصد، رتبه ۱۰ استان به شهرستان اختصاص یافت.

رتبه اول نهاوند در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در استان 

به گفته مرای در سال گذشته  سهمیه مشاغل خانگی شهرستان ۶.۵ میلیارد تومان بود که حدود ۸.۵ میلیارد اعتبار برای تعداد ۱۷۰ پرونده جذب شده و با عملکرد ۱۲۵ درصد رتبه یک استان به نهاوند اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: سهمیه مشاغل خانگی سال ۱۴۰۲ در کل استان همدان ۱۷۰ میلیارد تومان به عاملیت ۹ بانک بوده است که ۹۰ میلیارد تومان از آن در اختیار چهار دستگاه اجرایی(ارشاد اسلامی، صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی) به عاملیت پنج بانک بوده است.

مرادی یادآور شد: همچنین ۴۷ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی در اختیار کمیته‌امدادامام خمینی(ره) استان و به عاملیت پنج بانک استان است و سهمیه شهرستان ما از این میزان شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان که ۱۳.۴ درصد کل سهمیه استان است.

رئیس اداره کار نهاوند اضافه کرد: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیز در اختیار بسیج سازندگی استان است که سهم شهرستان نهاوند فعلا مشخص نشده و الباقی در اختیار دبیرخانه استان همدان قرار دارد که به شهرستان‌هایی که عملکرد بهتر و بیشتری در جذب تسهیلات بر اساس دستورالعمل ابلاغی و مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان داشته باشد تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در هر دستگاه تسهیلات مشاغل خانگی باید ۴۲ درصد مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد و در سامانه رصد هم این ۴۲ درصد باید رعایت شود و دستگاه‌های اجرایی هم آن را رعایت کنند و همچنین ۲۵ درصد هم مربوط به بخش تعاون و شرکت‌های تعاونی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند در خاتمه، گفت: استاندار همدان تاکید ویژه‌ای در کارگروه اشتغال استان بر بهره‌مندی از مشاغل خانگی برای طرح‌های پشتیبانی انفرادی داشته که به سرعت به این طرح‌ها تسهیلات تعلق خواهد گرفت.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha