• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040704294
  • خبرنگار : 50416

طی ۴۸ ساعت گذشته انجام گرفت

۱۵ مورد اطفاء حریق در مراتع ملایر

۱۵ مورد اطفاء حریق در مراتع ملایر

ایسنا/همدان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۱۵ مورد حریق در مراتع رخ داده که با اقدام به موقع نیروهای سازمان آتش‌نشانی اطفا شد.

محمودرضا ملکی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نیروهای سازمان آتش‌نشانی عملیات اطفاء حریق خار و خاشاک و علف‌های هرز مراتع در حاشیه شهر و روستاها را انجام داده و از گسترش آتش به دیگر مناطق مجاور جلوگیری کردند.

ملکی با اشاره به اطفاء حریق علف‌های هرز اطراف رودخانه حرم‌آباد، تصریح کرد: حدود ساعت دو و نیم بعدازظهر روز گذشته ششم تیر ماه یک مورد حریق علف‌های هرز اطراف رودخانه حرم‌آباد گزارش شد که با اقدام به موقع آتش‌نشانان اطفا صورت گرفت.

وی تاکید کرد: امسال به علت بارندگی‌های صورت‌گرفته و افزایش پوشش گیاهی به‌ویژه گونه‌های یک‌ساله، وضعیت مراتع شهرستان بسیار حساس به حریق است و کوچکترین بی‌احتیاطی منجر به بروز حریق می‌شود.

ملکی به شهروندان و روستاییان توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا و حجم زیاد علف‌ها در حاشیه جاده‌ها و کنار مزارع، نکات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز آتش‌سوزی پیشگیری شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر ادامه داد: در صورت روشن کردن آتش در طبیعت و مراتع، حتما اطراف آن عاری از هر نوع مواد قابل اشتعال مثل علوفه‌های خشک شده، باشد و مقداری خاک برای خاموش کردن آتش داشته باشند و از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه کشاورزان پس از برداشت محصول زمین کشاورزی را آتش نزنند، افزود: اینکار علاوه بر ضرر به محصول و موجودات زنده‌ای که در آن محل زیست دارند، حریق کنترل نشده‌ای در محل ایجاد می‌کند که منجر به آسیب به سایر محصولات و درختان شده و مراتع را از بین می‌برد.

ملکی خاطرنشان کرد: به لطف نزولات آسمانی فصل اخیر، شاهد رویش انبوه گونه‌های گیاهی در مناطق مختلف شهرستان بودیم که این امر با وجود میمنت آن، می‌تواند زمینه‌ساز بروز تصاعدی حریق باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر با تاکید بر عدم رهاسازی آتش سیگار در مراتع و اطمینان از خاموش شدن آن، یادآور شد: رهاسازی بطری‌های آب پلاستیکی یا شیشه‌ای و دیگر زباله‌ها در طبیعت و مراتع علاوه بر آلودگی محیط زیست، با متمرکز کردن نور خورشید، باعث آتش‌سوزی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha