• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۳۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403040704614
  • منبع : شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل تهران خبر داد

آغاز ساماندهی پارک حاشیه‌ای در ۳ منطقه تهران/ شناسایی فضای پارک خودروها با اپلیکیشن

آغاز ساماندهی پارک حاشیه‌ای در ۳ منطقه تهران/ شناسایی فضای پارک خودروها با اپلیکیشن

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از آغاز ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ای شهر تهران خبر داد.

شهریار افندی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت ساماندهی فضای پارک حاشیه‌ای در تهران، گفت: در مورد پارک‌های حاشیه‌ای با توجه به هماهنگی که در شهرداری تهران انجام شد و با توجه به آسیب شناسی که از اجرای طرح‌های قبلی بدست آوردیم، با مدل جدید از سه منطقه۱،۴و ۵ کار ساماندهی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه برای این سه منطقه بر اساس مصوبه شورای ترافیک حدود ۳۰ هزار فضای پارک پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: تمام سیستم‌ها هوشمند شده و شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن نسبت به شناسایی فضای پارک حاشیه‌ای اقدام کنند و مقرر شده است که با سیستم‌های کنترلی این فضاها در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

افندی زاده با تاکید بر اینکه اپلیکیشن پارک حاشیه‌ای یک اپلیکیشن در دل آپ‌های مورد تأیید شهرداری تهران است و قرار نیست اپلیکیشن جداگانه‌ای طراحی شود، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند توسط این اپلیکیشن نسبت به پرداخت عوارض و شناسایی پارک حاشیه‌ای اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه در صورت اجرای موفقیت‌آمیز ساماندهی پارک حاشیه‌ای در سه منطقه فوق‌ الذکر، علاقه‌مند هستیم که این طرح را به برخی مناطق دیگر نیز گسترش داده و به صورت فاز به فاز فضاهای پارک حاشیه‌ای در اختیار مردم باشند، تصریح کرد: با ساماندهی پارک حاشیه‌ای به نوعی فضای پارک از اشغال خودروهایی که از صبح تا شب نسبت به پارک خودرویشان در کنار معابر اقدام می‌کنند؛ خارج و فضای پارک حاشیه‌ای در اختیار خودروهایی قرار می‌گیرد که مدت زمان کمتری توقف می‌کنند و خودروهایی که زمان زیادی نیاز به توقف دارند می‌بایست به پارکینگ‌های عمومی مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه با اجرای روش‌های کنترل فضای پارک حاشیه‌ای و نرخ گذاری می‌توان مسائل دیگر همچون پارک دوبل را هم رفع کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پارک‌بان‌ها بر می‌گردند، گفت: شناسایی جای پارک و مدیریت آنها به پارک‌بان‌ها ارتباطی ندارد چرا که این اقدامات از طریق اپلیکیشن‌ها شناسایی می‌شود و افرادی که پارک غیرمجاز داشته باشند از طریق سیستم‌های کنترلی یعنی دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت و خودرو کنترل می‌شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این طرح در مناطق ۱،۴ و ۵ اجرا خواهد شد و بعد از آن به سایر مناطق مورد نظر تسری می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۰۸:۵۰

در درجه اول قیمت پارکینگ عمومی باید کاهش پیدا بکند تا افراد بتون استفاده کنن پارکینگ عمومی با پول شهروندان و سازندگان که کسر پارکینگ دارند ساخته شده در ضمن هزینه مدیریت این نوع پارک حاشیه ای برای کسب درآمد بسیار بالاست و درست نیست