• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403040704654
  • خبرنگار : 71480

مراسم اربعین خلبان شهید سید طاهر مصطفوی برگزار شد

مراسم اربعین خلبان شهید سید طاهر مصطفوی برگزار شد

مراسم اربعین شهدای خدمت و شهید خلبان سید طاهر مصطفوی برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم که در مسجد حضرت ولیعصر پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد برگزار شد، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو، خانواده شهدای خدمت و جمعی از مردم شهیدپرور غرب تهران حضور داشتند.
 حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم گفت:
تا کسی شایستگی نداشته باشد، شهید نمی شود، حتی خانواده شهدا نیز قطعا نزد خداوند مقام بالایی دارند که عزیزشان به شهادت رسیده است.

وی افزود: بدون تردید شهدا در بازی بزرگ دنیا و آخرت برنده ترین هستند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: انسان‌هایی که از دنیا می روند دو دسته هستند، دسته ای که با عروجشان پرونده اعمال آنها بسته می شود و دسته دیگر کسانی هستند که با وفاتشان پرونده اعمال آنها باز خواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد: طبق آیات و روایات کسانی که پرونده اعمالشان بعد از مرگ باز است چند گروه هستند، صاحبان صدقات جاریه، صاحبان خانواده و فرزندان صالح، دانشمندانی که معلمشان مفید بوده و شهیدان.

حجت الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه پرونده اعمال شهیدان هیچگاه بسته نمی شود و روز به روز پربارتر می شود تصریح کرد:
به جز شهدا، هیچ کسی که وارد بهشت می شود دوست ندارد به دنیا برگردد، شهدا هم به خاطر لذت و لطف ویژه ای که از سوی خدا در هنگام شهادت نصیبشان می شود دوست دارند بارها و بارها به دنیا بازگردند و شهید شوند.

وی گفت: شهید مصطفوی کسی بود که هم فرزند و خانواده صالح دارد، هم در دامان روحانیت پرورش یافته، سابقه خدمتی درخشانی دارد، با قرآن مانوس بوده و همه این ویژگی‌ها را داراست و به همین دلیل در بهت برین جایگاه ویژه ای دارد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: شهید مصطفوی مورد اعتماد نظام و ارتش بود، کسی بود که بارها و بارها شخصیت‌های درجه اول کشور را جابجا می کرد، همه این شخصیت‌هایی که با او پرواز داشتند از او به نیکی یاد می کنند و در این سانحه برای او اشک ریختند.

وی بیان کرد:  شهدای پرواز اردیبهشت چون در راه دین، ناموس، وطن، استقلال ملی و خدمت بی منت در راه کشور شهید شدند، برای خدا و بندگانش عزیز هستند و شهید رئیسی خادم بی منت مردم بود.

حجت الاسلام محمد حسنی اظهار کرد: همه ما در قبال شهدا وظیفه ای داریم تا خون آنها پایمال نشود، مهمترین وظیفه ما در حال حاضر برای پاسداری و صیانت از خون این شهیدان، شرکت در انتخابات است.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: شرکت در  انتخابات جزو واجبات عبادی سیاسی عینی است، یعنی هرکسی همانطور که باید نمازش را خودش بخواند، باید پای صندوق رأی هم حاضر شود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطر نشان کرد: این حضور در پای صندوق های رأی باید درست باشد، رای سفید مانند خواندن نماز بدون وضو است که هیچگاه ارزشی ندارد.


وی در پایان افزود: انتخاب اصلح آن است که وقتی آمریکایی ها نام برنده این دوره از انتخابات را شنیدند، عصبانی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha