• پنجشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040704352
  • خبرنگار : 50471

فرماندار شهرستان نهاوند:

فعالیت ۱۴۹ شعبه اخذ رأی در نهاوند

فعالیت ۱۴۹ شعبه اخذ رأی در نهاوند

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان نهاوند گفت: ۱۴۹ شعبه اخذ رأی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در شهرستان نهاوند فعالیت می‌کنند.

ضرغام احمدوند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: متأسفانه با حادثه تلخی که اتفاق افتاد رئیس‌جمهور محترم، محبوب و یار و یاور محرومان حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان به درجه رفیع شهادت رسیدند که جا دارد از ایشان و زحماتی بسیار خوبی که طی این دوران کشیدند تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه طی این کمتر از سه سال ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی اتفاقات خیلی بزرگی در کشور افتاد و ادبیات خدمت و خدمات‌رسانی در کشور عوض شد، ادامه داد: طی این سال‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران از اقدامات شهید رجایی که مردمی بودن و ساده‌زیستی شاخصه اصلی آن بود خیلی فاصله گرفته بودیم اما به جرآت می‌توان گفت که شهید رئیسی جا پای شهید رجایی گذاشت و ادبیات شهید رئیسی شبیه ادبیات شهید رجایی بود.

وی اضافه کرد: شهید آیت‌الله رئیسی خودشان را وقف مردم کرده بودند و طی این کمتر از سه سال بیش از ۴۰ سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها داشتند و ما باید یاد و خاطره ایشان را همیشه زنده نگه داریم و بنده افتخار می‌کنم در دوره‌ای که ایشان ریاست محترم جمهور بودند، مسئولیت خادمی مردم در دولت را در شهرستان بر عهده داشتم.

احمدوند افزود: طبق آنچه که قانون اساسی ما مشخص کرده است در صورتی که رئیس جمهور حین دوره ریاست جمهوری فوت کند باید طی مدت ۵۰ روز رئیس جمهور انتخاب شود و دولت شروع به کار کند و ما در وزارت کشور وظیفه داریم انتخابات را برگزار کنیم و در شهرستان نهاوند نیز ۱۴۹ شعبه اخذ رأی را پیش‌بینی و آماده برگزاری انتخابات کرده‌ایم.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: در شهر نهاوند و بخش مرکزی ۹۲ صندوق اخذ رأی در نظر گرفته‌ایم که از این تعداد ۶۶ صندوق ثابت و ۲۶ صندوق سیار است، در بخش خزل ۳۲ صندوق در نظر گرفته شده که ۱۳ صندوق ثابت و ۱۹ صندوق سیار است و همچنین در بخش گیان ۱۳ صندوق، شش صندوق ثابت و هفت صندوق سیار و در بخش زرین‌دشت ۱۲صندوق که هشت صندوق ثابت و چهار صندوق سیار پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، در مجموع ۹۴ صندوق ثابت و ۵۵ صندوق سیار مجموعا جمع‌آوری آراء را در شهرها، روستاها و  بخش‌های مختلف شهرستان بر عهده دارند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، فاصله کوتاهی داریم از همان ظرفیت هیأت و عوامل اجرایی انتخابات شهرستان به همان منوال در این انتخابات استفاده شده و حدود ۳‌۵۰۰ نفر عوامل جمع‌آوری آرا و ‌دست‌اندرکار برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان هستند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه هیچ مشکلی در شهرستان برای برگزاری انتخابات نداریم و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده، گفت: در راستای چهار محور مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در برگزاری این انتخابات که شامل محورهای امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است جلسات شورای تامین را هر هفته در شهرستان برگزار کردیم و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

احمدوند تاکید کرد: در انتخابات قبلی ما علیرغم اینکه شاید حساسیت‌هایی نسبت به شهرستان بود ولی الحمدالله مشارکت بالایی داشتیم و جزء شهرستان‌های برتر استان بودیم و در بحث‌های رقابت، امنیت و سلامت هم این انتخابات به بهترین نحو در شهرستان برگزار شد.   

مردم دیار انقلابی نهاوند با حضور باشکوه در انتخابات به ندای رهبرشان لبیک بگویند 

فرماندار نهاوند با بیان اینکه در انتخابات گذشته فرهنگ انتخاباتی در شهرستان عوض شد، ادامه داد: انتظار داریم در کهن دیاری که دروازه ورود اسلام است و شهیدانی بزرگی همچون شهید آیت‌الله حیدری، شهید آیت‌الله قدوسی و سرداران بزرگی مثل سردار  شهید حاج‌میرزا سلگی، شهید سردار امیدی و  شهیدان کیانی که در کشور مطرح هستند، مردم شهرستان در این انتخابات هم مردم به ندای رهبرشان لبیک بگویند.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم شهرستان در انتخابات دوره قبل حدود ۶۰ درصد بوده است، اضافه کرد: از مردم فهیم شهرستان انتظار داریم همانطور که در انتخابات قبل با مشارکت بالا روسفید شدیم با مدد و مشارکت مردم بار دیگر دینمان را به انقلاب ادا کنیم.

احمدوند، نقش اصحاب رسانه را در راستای بیان اقدامات دولت در بین مردم و در نتیجه آن مشارکت بالا در انتخابات را با اهمیت دانست و افزود: برای برگزاری انتخابات همه باید پای کار بیایند و کمک کنند و در راستای همان سیل خروشان و بزرگی که جعیت ایران برای تشییع شهیدان عزیزمان آیت‌الله رئیسی و همراهانشان به راه انداختند در انتخابات هم همان سیل خروشان مشارکت خود را نشان بدهند.

فرماندار نهاوند در خاتمه تاکید کرد: در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همه ورود پیدا کنند و دست به دست بدهند تا این انتخابات با مشارکت بالا برگزار شود تا شرمنده شهدا نباشیم و به ندای رهبر معظم انقلابمان لبیک بگوییم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha