• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99112518336
  • خبرنگار : 50037

فرماندار:

اسدآباد نیازمند راه‌اندازی هتل است

اسدآباد نیازمند راه‌اندازی هتل است

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: اسدآباد نیازمند ایجاد و راه اندازی هتل است که باید با جذب سرمایه گذار نسبت به این امر اقدام و بستر را برای سرمایه گذاران در این راستا فراهم کرد.

سعید کتابی شنبه ۲۵ بهمن ماه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد، با تأکید بر اینکه بنا به توصیه مدیر ارشد استان اولویت اول در کار اشتغال است، اظهار کرد: سهمیه امسال شهرستان اسدآباد در اشتغال ۱۳۸۹ نفر بوده که از این میزان سهمیه تاکنون ۱۴۷۳ نفر برابر با ۱۰۶ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی، کمیته امداد، فنی وحرفه ای و بنیاد مسکن از جمله دستگاه هایی هستند که بیش از سهمیه، اشتغال تعهد شده امسال خود را محقق کرده اند، افزود: کمیته امداد اسدآباد با سهمیه اشتغال ۱۸۲ نفری موفق به تحقق ۲۱۴ اشتغال در بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان شده است.

کتابی در ادامه از پرداخت ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: طرح های گلخانه، کشاورزی، دامپروری، میراث فرهنگی و صنعتی از جمله طرح هایی بوده که با استفاده از تسهیلات روستایی در سطح روستاهای اسدآباد اجرایی شده و چندین طرح اشتغال روستایی نیز در دست اقدام دارد که باید تمامی طرح های نیمه تمام اشتغالزای شهرستان تا جلسه بعدی کارگروه اشتغال تعیین تکلیف و در جلسه کارگروه گزارش آن ارائه شود.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد افق های روشنی را پیش روی خود دارد و در حال حاضر سرمایه گذاران جدیدی در شهرستان برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند، یادآور شد: صنایع تبدیلی و کارخانه های مرتبط با کنستانتره از جمله کارخانه ها و واحدهایی است که شهرستان با جذب سرمایه گذار به این طرح ها نیازمند است و باید برای چنین طرح هایی در این راستا جوانب زیست محیطی، اجتماعی و نقاط پیشنهادی دیده شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به نقش طرح های اشتغال روستایی در اشتغال جوانان و ماندگاری روستائیان در موطن خود خاطرنشان کرد: در این رابطه باید در هر روستا یک طرح اشتغالزای روستایی داشته باشیم که در بسیاری از روستاهای شهرستان نیز این امر در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت اصلی ما اشتغال است و اشتغال بدون سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار انجام پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: سرمایه گذاران خوبی به شهرستان ورود پیدا کرده اند که باید همه دستگاه های اجرایی شهرستان پای کار آمده و بستر لازم را برای آنها فراهم سازند.

محمدمتین خدایاری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد هم با اشاره به سهمیه ۴۷ نفری شهرستان در زمینه طرح کارورزی در سال جاری گفت: افرادی که دارای سن کمتر از ۳۵ سال هستند، برای کارورزی در دستگاه ها و واحدهای کارگری که دارای دو نفر بیمه شده باشند، می توانند دوره کارورزی خود را بگذرانند و به شرط سه ماه گذراندن دوره کارورزی در این واحدهای کارگری در صورت داشتن مدرک لیسانس از طرف دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و با مدرک فوق لیسانس یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha