• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041309112
  • خبرنگار : 71415

تساوی ترامپ و بایدن در جدیدترین نظرسنجی بعد از اولین مناظره

تساوی ترامپ و بایدن در جدیدترین نظرسنجی بعد از اولین مناظره

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد جو بایدن با وجود مناقشه بر سر نمایش ضعیفش در اولین مناظره ریاست جمهوری با دونالد ترامپ توانسته همچنان رقابت شانه‌به شانه با رقیب جمهوریخواهش را حفظ کند.

به گزارش ایسنا، طبق نتایج یک نظرسنجی برگزار شده از سوی شرکت‌ افکارسنجی «ایپسوس» که امروز چهارشنبه منتشر شد، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها جایگاه برابری با رقیب جمهوریخواهش دونالد ترامپ کسب می‌کند؛ نتیجه‌ای که با وجود جنجال در یک هفته گذشته بر سر عملکرد ضعیف، سردرگم و مغشوش جو بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری با ترامپ حاصل شده است.

این نظرسنجی دریافت که هر ۲ کاندیدا هم‌اکنون به شکلی مساوی از حمایت حدود ۴۰ درصد کسانی که به عنوان رای‌دهنده ثبت نام کرده‌اند برخوردارند. با این حال یک نظرسنجی قبلی که در ماه ژوئن برگزار شده بود یک برتری ۲ درصدی را برای ترامپ با کسب ۴۱ درصد در مقابل رای ۳۹ درصدی برای بایدن نشان داد.

این نظرسنجی با این وجود نشان داد که بعد از مناظره ۲۷ ژوئن و عملکرد فاجعه‌بار بایدن در این مناظره، حدود یک سوم دموکرات‌ها خواستار انصراف بایدن از رقابت ریاست جمهوری هستند. حدود ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار کردند هنوز نمی‌دانند به کدام کاندیدا در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ رای دهند، یا اینکه آیا کاندیدای متفاوتی را انتخاب خواهند کرد یا اینکه اصلا رای نخواهند داد.

حدود سه چهارم دموکرات‌ها (۸۳ درصد) و تقریبا همه جمهوریخواهان (۹۷ درصد) موافق این جمله بودند: «جو بایدن دچار لغزش شده و به نظر می‌رسد آثار کهولت سن نشان می‌دهد.»

در این میان ۵۸ درصد دموکرات‌ها و ۱۱ درصد جمهوریخواهان همین ارزیابی را درباره عملکرد ترامپ در مناظره پنجشنبه گذشته در این نظرسنجی داشتند.

این نظرسنجی با شرکت ۱۰۷۰ فرد رای‌دهنده ثبت نام کرده آمریکایی برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha