• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99092418369
  • منبع : نمایندگی زنجان

جاده‌های فرعی زنجان خطرناک‌تر از جاده‌های اصلی

جاده‌های فرعی زنجان خطرناک‌تر از جاده‌های اصلی

ایسنا/زنجان فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه هدف طرح انتظامی ترافیکی پلیس‌راه، کمک به رانندگان حمل و نقل عمومی، افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده‌ای است، گفت: تعداد جان‌باختگان در جاده‌های استان طی ۸ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رحیم جهانبخش در رزمایش طرح انتظامی ترافیکی پلیس‌راه، اظهار کرد: طرح زمستانی پلیس با مشارکت و همکاری یگان‌های امدادی از قبیل، شهرداری، هلال‌احمر، راهداری، دانشگاه علوم‌پزشکی، اورژانس، آتش‌نشانی و ... از ۲۳ آذرماه  تا ۲۳ اسفندماه اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان، هدف از اجرای طرح انتظامی ترافیکی پلیس‌راه را افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده‌ای بیان کرد و افزود: میزان جان‌باختگان جاده‌ها در استان طی  ۸ ماهه امسال‌ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ نفر طی ۸ ماهه امسال‌ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در جاده‌های استان در تصادفات کمتر جان باخته‌اند، گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی نیز طی ۷ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای ۱۰ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه میزان جان‌باختگان جاده‌ای در محورهای فرعی استان دو برابر جاده‌های اصلی است، ادامه داد: امسال تعداد جان‌باختگان جاده‌های فرعی استان ۲۴ نفر بیشتر از مدت سال گذشته بوده است و باید توجه ویژه‌ای از نظر توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت تصادفات در جاده‌های فرعی استان صورت گیرد.

جهانبخش با اشاره به گستردگی ماموریت‌های پلیس، گفت: فرماندهی انتظامی استان زنجان علاوه بر ۱۳۰ ماموریت ذاتی خود، اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و کنترل ترددها را نیز به ‌عنوان یک کلان اصلی محسوب کرده است.

این مقام انتظامی، کمک به رانندگان حمل و نقل عمومی، ارتقای همکاری و هم‌افزایی بین پلیس و یگان‌های امدادی و خدمات‌رسان برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی جاده‌ای را از اهداف این طرح بیان کرد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی یگان‌های امدادرسان و خدمات‌رسان در طرح زمستانی پلیس‌راه، یادآور شد: امیدواریم با تلاش مضاعف یگان‌های امدادی، تعامل و هم‌افزایی خوب سازمان‌ها و نهادها و نیز همکاری مردم، کم‌ترین جان‌باختگان تصادفات و خسارت جاده‌ای را شاهد باشیم.

جهانبخش با تاکید بر تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات زمستانی، از مردم خواست در راستای رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از ترددهای غیرضروری خوداری و  همکاری لازم را با پلیس و یگان‌های امدادی داشته باشند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha