• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041308735
  • خبرنگار : 50161

رشد تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت در دولت سیزدهم در زنجان

رشد تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت در دولت سیزدهم در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری، گفت: ارتقای کیفیت زندگی جامعه ایثارگری یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ۳۵۳۵ شهید منتسب به استان زنجان، ۷۸۹۵ جانباز و ۵۸۰ آزاده سرافراز مایه افتخار پایتخت شور و شعور حسینی است و در مجموع طبق آخرین آمار ارائه شده، بنیاد شهید استان زنجان به ۵۶ هزار و ۷۷۶ خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت و درمان جامعه هدف، تصریح کرد: ۴۳۹۳ جلسه ویزیت انجام و ۲۹۵۶ نفر نیز در این سه سال پایش سلامت شده‌ و برای ۱۶۰۴ نفر نیز تجهیزات پزشکی ارائه شده است.

وی با اشاره به رشد ارائه خدمات مشاوره‌ به جامعه هدف در سه سال گذشته، افزود: ۱۵۷۲ مورد آموزش حضوری و ۶۵۴۲ مورد آموزش مجازی در حوزه مشاوره توسط واحد مددکاری بنیاد شهید به جامعه ایثارگری اجرا شده است.

برزگر از اعزام ۱۵۱ نفر از ایثارگران به سفر حج تمتع، اعزام ۱۵۱نفر به اردوی دانش‌آموزی، اعزام ۱۳۵۰ نفر به اردوی سیاحتی زیارتی در سه سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: در این مدت برای ۳۶۰۰ نفر آموزش رشته‌های ورزشی کلاس برگزار شده که حاصل آن کسب ۲۹ مدال در مسابقات ورزشی کشوری، آسیایی و جهانی شده است.

وی با اشاره به رشد تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت، یادآور شد: ۱۰۷۰ مورد ثبت خاطره‌نگاری و تاریخ شفاهی ایثارگران، اجرای ۱۷ مورد مسابقه کتابخوانی، ۵ مورد تولید نمایش، ۳ مورد سرود، ۲۷ مورد تولید فیلم کوتاه و مستند از زندگی شهدای والامقام، ۶ مورد تالیف کتاب و ۵۷ مورد تولید نرم‌افزار با موضوع ایثار و شهادت جزو دستاوردهای دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰۹ مورد مشاوره تلفنی و برای ۵۱۰۰ نفر مشاوره فردی و گروهی به جامعه هدف در سه سال گذشته انجام شده است، گفت:  در دولت سیزدهم و در قالب اجرای طرح سپاس با ۲۱ هزار ۹۵۷ نفر از خانواده معزز شهدا و ایثارگران دیدار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تبیین عملکرد و دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه مددکاری،  اظهار کرد: در مدت کوتاه سه ساله و با نیروی انسانی کم  ۲۷۸۷ مورد مددکاری تخصصی برای جامعه هدف ایثارگری توسط بخش مددکاری بنیاد شهید انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر ۵۴۶ فقره وام قرض‌الحسنه ضروری،  ۲۴۳۹ مورد وام خرید کالا،  ۲۰۰۷ مورد وام ازدواج به جامعه ایثارگری پرداخت شده است، گفت: ۱۲۸۹ فقره وام اشتغال و کارآفرینی به ارزش ۴۷۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبار تسهیلات اعتباری در استان و کل اعتبار استان پرداخت شده است.

برزگر در ادامه از پرداخت ۳۷۶۲ فقره تسهیلات صندوق شاهد به جامعه ایثارگری خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم تبدیل وضعیت استخدامی ۳۸۲۴ نفر از جامعه ایثارگری انجام، ۹۲۵ نفر استخدام و برای ۱۵۰۵ نفر نیز مجوز تبدیل وضعیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۴۰۳ تعداد بیکاران جامعه ایثارگری استان ۳۶۳۴ بوده است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم تعداد مجوزهای استخدام صادر شده در استان از محل بند(ج) ۵۰۴ نفر و تعداد پذیرفته‌شدگان از طریق آزمون استخدامی مرحله اول و تکمیل ظرفیت ۴۴۶ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در خصوص اقدامات تامین مسکن ایثارگران، توضیح داد: ۲۵۲ فقره زمین و مسکن به جامعه ایثارگری تحویل داده شده و تعداد تعهد واگذاری بر اساس تفاهم‌نامه ۱۴۵۲ مورد است که تعداد ۱۲۱۰ مورد آن باقی مانده است.

وی تعداد گلزارهای استان را ۴۳۰ عنوان کرد و که مزار ۲۸۹۶ شهید در آن قرار دارد، و گفت: در دولت سیزدهم اعتباری بالغ بر ۶۵۱۵۰ میلیون ریال در سفر ریاست جمهوری به استان مصوب شده است و ۱۳۰ گلزار نیز نیاز به مرمت و بازسازی دارد که امیدواریم با روی کار آمدن دولت چهاردهم نیز این اقدامات تداوم یافته و موجب رضای شهدای والامقام و خانواده آنها نیز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha