• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99072014799
  • خبرنگار : 50181

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه:

80 درصد مغازه‌داران کرمانشاه ماسک می‌زنند/ کسبه بدون ماسک پیامک اخطار می‌گیرند

80 درصد مغازه‌داران کرمانشاه ماسک می‌زنند/ کسبه بدون ماسک پیامک اخطار می‌گیرند

ایسنا/کرمانشاه به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه، حدود 80 درصد مغازه‌داران کرمانشاه ماسک می‌زنند و برای مابقی واحدهای صنفی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پیامک اخطار ارسال می‌شود.

حسین بیات در گفت و گو با ایسنا، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین بازاریان کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طبق بازدیدی که از واحدهای صنفی شهر کرمانشاه داشتیم نزدیک به 80 درصد مغازه‌داران از ماسک استفاده می‌کنند و موازین بهداشتی در واحد صنفی آنها رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد واحدهای صنفی کاغذهای ورود بدون ماسک ممنوع را در ورودی مغازه‌های خو چسبانده‌اند، یادآور شد: اکثر مغازه‌داران به مشتریانی که ماسک ندارند تذکر می‌دهند، اما نمی‌توانند با آنها برخورد نامناسبی داشته باشند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه افزود: اگر بخواهیم بر اساس مناطق هم ارزیابی کنیم، بازاریان خیابان‌های اصلی مانند محدوده خیابان مدرس، میدان آیت‌الله کاشانی و محدوده نوبهار بیشترین میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را دارند، زیرا به همین نسبت بازار آنها شلوغ‌تر از سایر نقاط شهر است.

بیات خاطرنشان کرد: عمده عدم رعایت مربوط به برخی از مغازه‌های حاشیه شهر و نقاط کم جمعیت است، همچنین میزان رعایت موازین بهداشتی به فرهنگ مردم نیز بستگی دارد که چقدر برای سلامت خود و دیگران ارزش قائل هستند.

وی با اشاره به فعالیت 40 تا 50 هزار واحد صنفی در کرمانشاه، یادآور شد: نظارت دقیق بر رعایت موازین بهداشتی در تمام این واحدها کار دشواری است، با این وجود نظارت‌ها را تشدید کرده ایم و برای واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند پیامک اخطار ارسال می‌شود.

به گفته بیات، حساسیت برای رعایت موازین بهداشتی در مراکزی مانند پاساژها و بازارچه‌های سرپوشیده که گردش هوا در آنجا چندان مناسب نیست، زیادتر خواهد بود.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه خود مردم نیز باید برای ورود به مغازه‌ها از ماسک استفاده کنند و جان بازاریان را به خطر نیندازند، یادآور شد: اصناف مجبورند برای امرار معاش خود در این شرایط سر کار بیایند و این امکان را هم ندارند که برای هر مشتری که وارد مغازه آنها می‌شود ماسک در نظر بگیرند، لذا خود مردم باید به این مسائل توجه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha