• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403040604073
  • خبرنگار : 50181

افتتاح طرح آبرسانی به «جوانرود»

افتتاح طرح آبرسانی به «جوانرود»

ایسنا/کرمانشاه طرح آبرسانی به شهر جوانرود با هدف رفع تنش آبی چند دهه‌ای این شهر به بهره‌برداری رسید.

رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در آیین بهره‌برداری از این طرح که امروز (ششم تیر) با حضور استاندار کرمانشاه، جمعی از مسئولین استان و مردم جوانرود برگزار شد، از اقدامات انجام شده در حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه در دولت شهید رئیسی یاد کرد و جهاد آبرسانی به روستاها را از مهمترین آن‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه ظرف سه سال گذشته به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سال در حوزه آبرسانی به روستاها در کرمانشاه کار شده است، خاطرنشان کرد: آبرسانی به ۳۲۵ روستای استان در این مدت اجرا شده و آبرسانی به ۸۰۲ روستا نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از انجام ۷۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری در حوزه آبرسانی در دو سال اخیر خبر داد که برای این پروژه‌ها چند هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

داوودی بخش زیادی از این اقدامات را مربوط به حوزه اورامانات دانست که باعث شده این منطقه اکنون جزو مناطق برخوردار استان از نظر زیرساخت‌های آب و فاضلاب باشد.

وی اظهار کرد: تا پایان امسال در هر چهار شهرستان این منطقه شامل پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ( تازه‌آباد) تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تعداد روستاهایی که در منطقه اورامانات آبرسانی به آنها در دست اجرا است را ۱۰۴ روستا اعلام کرد که ۸۳ روستا از این تعداد آماده افتتاح می‌باشد.

به گفته داوودی، سهم منطقه اورامانات از قرارداد دوم جهاد آبرسانی به روستاها نیز ۱۱۵ روستا با حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و بیشترین حجم کار و اعتبار مربوط به این منطقه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حوزه آب شهرها نیز پایداری آب شهرهای تازه‌آباد، میرآباد، بانه‌وره و باینگان انجام شده و یا در دست اقدام است. 

وی از آبرسانی به جوانرود نیز به عنوان یک پروژه استراتژیک یاد کرد و گفت: با اجرای این پروژه، تنش آبی چند دهه‌ای جمعیت ۷۰ هزار نفری شهر جوانرود مرتفع شد.

وی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که ظرف حدود شش ماه محقق شد و افزود: برای این طرح دو حلقه چاه با دبی ۶۵ لیتر در ثانیه حفر و تجهیز و ۱۴ کیلومتر نیز خط انتقال اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، نامدار حسینی فرماندار جوانرود نیز پروژه آبرسانی به جوانرود را از طرح‌های جهادی و ماندگار دولت شهید رئیسی برای مردم جوانرود اعلام کرد.

وی افزود: بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ جمعیتی به شهر جوانرود اضافه شد که همه زیرساخت‌های شهر از جمله آب شرب را تحت تاثیر قرار داد و اکنون با همراهی همه بخش‌ها و اجرای طرح آبرسانی به شهر جوانرود، این معضل تنش آبی مرتفع شد.

فرماندار جوانرود در ادامه از آمادگی کامل این شهرستان برای برپایی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و از همه برای مشارکت حداکثری در این انتخابات دعوت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha