• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403040603685
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

مراکز اقامتی کرمانشاه آماده اسکان مسافران تابستانی هستند

مراکز اقامتی کرمانشاه آماده اسکان مسافران تابستانی هستند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از فعال بودن پنج هزار تخت در مراکز اقامتی استان برای اسکان مسافران تابستانی خبرداد و گفت: شهرداری و آموزش و پرورش نیز پایگاه‌های اسکان موقت را فعال کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، داریوش فرمانی، امروز(ششم تیر) در نشست ستاد خدمات سفر استان، با اشاره به میزبانی کرمانشاه از مسافران تابستانی، اظهارکرد: نوروز امسال به واسطه همکاری خوبی که دستگاه های مختلف داشتند، میزبانی مطلوبی از گردشگران نوروزی داشتیم. 

وی افزود: نوروز امسال نقاط ضعف و قوت استان را در بحث میزبانی از مسافران و گردشگران شناسایی کردیم تا در زمان پیک سفرهای تابستانی خدمات مناسب‌تری را به میهمان ارائه دهیم. 

به گفته این مسئول، برای سفرهای تابستانی به منظور اسکان مسافران پنج هزار تخت اقامتی در استان در نظر گرفته شده است. همچنین آموزش و پرورش با تجهیز کلاس های درس و شهرداری نیز با ایجاد سه کمپ در پارک شاهد، پارک غربی و پارک شرقی به مسافرین خدمات رسانی می کند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان یکی از نقاظ ضعف استان در بحث میزبانی از مسافران و گردشگران را کمبود و وضعیت نظافت سرویس های بهداشتی، زائرسراها و نمازخانه ها عنوان کرد و گفت: تیم بازرسی میراث فرهنگی استان به صورت هفتگی و ماهیانه نظارت‌ها و بازدیدهایی را از این زیرساخت های گردشگری انجام می‌دهد که متاسفانه براساس بازدیدهای صورت گرفته شرایط مطلوبی ندارند، لذا از فرمانداران و دستگاه‌های ذیربط انتظار می‌رود نسبت به این مسئله توجه جدی‌تری داشته باشند. 

وی تعداد سرویس های بهداشتی موجود در محورهای استان را حدود ۳۳۰ واحد با ۲۲۸۷ چشمه سرویس اعلام کرد و افزود: براساس بازدیدهای صورت گرفته از این تعداد ۱۸ واحد سرویس بهداشتی غیرفعال و ۳۱۸ واحد فعال هستند که البته این تعداد سرویس بهداشتی برای برخی از محورهای استان خصوصا در زمان اربعین اصلا پاسخگوی حجم مسافران نیست. 

فرمانی تاکید کرد: طبق برآوردهای انجام شده امسال حجم بالایی از زائرین اربعین از محورهای استان تردد می کنند و طبق پیش بینی های صورت گرفته تنها تعداد زواری که قرار است از مرز خسروی تردد داشته باشند، حدود دو برابر سال قبل خواهد بود، بنابراین ضروری است که زیرساخت های اقامتی و خدماتی که در این مسیر وجود دارد، تقویت شود. 

وی با گلایه از غیرفعال بودن اکثر مساجد و نمازخانه های مسیر تردد استان در ساعات اوقات شرعی، عنوان کرد: متاسفانه اکثر مساجد و نمازخانه های محورهای اصلی استان در ایام پیک سفر و خصوصا زمان اربعین تعطیل هستند که لازم است دستگاه های متولی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند. 

تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه جوابگو نیست

 مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه پروژه بازسازی باند فرودگاه کرمانشاه به سرعت در حال اجراست، عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر حدود ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  طبق وعده پیمانکار تا آخر تابستان قرار است به اتمام برسد. 

وی افزود: در حال حاضر هر هفته حدود ۵۲ پرواز از فرودگاه کرمانشاه به سمت تهران، مشهد، عسلویه و قشم داریم و امیدواریم این تعداد پروازها افزایش پیدا کند، چرا که جوابگوی حجم بالای مسافران کرمانشاه و استانهای همجوار نیست. 

مدیرکل فرودگاه های کرمانشاه خاطرنشان کرد: از طرفی حدود نیمی از مسافران کنونی پرواز کرمانشاه به مشهد از کشور عراق هستند که نشان می‌دهد بازار خوبی به دلیل همجواری با این کشور برای فرودگاه استان بوجود آمده است. 

وی در پایان با بیان اینکه ورودی فرودگاه کرمانشاه شرایط مناسبی ندارد، عنوان کرد: حجم بالای خودروها و فلافل فروشی هایی که بیشتر مواقع در هنگام عصر در این منطقه تجمع پیدا می کنند، باعث بوجود آمدن آلودگی های بصری در ورودی فرودگاه کرمانشاه شده که امیدواریم دستگاه های ذیربط در این زمینه همکاری لازم را برای ساماندهی آن داشته باشند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha